136 milliárd dolláros árbevétel a Wal-Martnál
A várakozásoknál gyengébben teljesített a Wal-Mart a január végén zárult pénzügyi évének negyedik negyedévben – írja a portfolio.hu. Az időszak profitja elmaradt az elemzői konszenzustól és a kiskereskedelmi szektor számára kiemelten fontos karácsonyi szezonban lassultak az online értékesítések.
A negyedik negyedév fontosabb számai:
136,3 milliárd dolláros bevételt ért el a Wal-Mart a november-januári negyedévben, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve 3,1 százalékkal emelkedett a negyedéves bevétel az előző évihez képest a Wal-Mart amerikai összehasonlítható alapon számolt bevételei 2,6 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, a Sam’s Club bevételei 2,4 százalékkal emelkedtek az üzemanyagok nélkül. Sorozatban a 14. negyedéve emelkednek a Wal-Mart amerikai bevételei az USA-n kívüli tevékenységek bevételei 6,7 százalékkal ugrottak meg, amiben nagy szerepe volt a devizaárfolyam-változásoknak, konstans devizaárfolyamok mellett ugyanis 2,8 százalékkal emelkedett volna a bevétel. Az online értékesítések növekedési üteme lassult, az internetes vásárlásból befolyó bevételek 23 százalékkal nőttek az egy évvel ezelőtti szinthez képest, míg az előző negyedévben még 50 százalék felett volt a dinamika. A társaság közleménye szerint problémák akadtak a készletek feltöltésével, a lassulás részben ennek tudható be a konszolidált működési eredmény 4,5 milliárd dollárt tett ki, ami 28 százalékos csökkenés tavalyhoz képest. Az egyszeri tételek hatásait kiszűrve kevesebb mint egy százalékkal esett volna a profit Reorganizációs költségek és egy egyszeri dolgozói bónusz csökkentette a negyedév profitját, az adóreform viszont növelte az eredményeket a Wal-Mart egy részvényre jutó eredménye 1,33 dollár lett a negyedévben az egyszeri tételektől tisztítva, az elemzők ennél jobb negyedévre számítottak: a konszenzus alapján 1,37 dollárt vártak a január 31-én zárult 2018-as pénzügyi évében 3 százalékkal emelkedett a Wal-Mart bevétele, a működési eredménye pedig stagnált az egyszeri tételek hatásait kiszűrve a teljes évben 44 százalékkal emelkedtek az internetes értékesítések bevételei a Wal-Martnál 28,3 milliárd dollárnyi készpénzt termelt a lezárt évben a cég (működési cash flow) és 14,4 milliárd dollárt juttatott vissza a részvényeseknek osztalék és saját részvény visszavásárlások formájában.
Az összkép nem drámai a Wal-Martnál, az amerikai kiskereskedelmi óriás hozta az elmúlt években megszokott mérsékelt ütemű bevételnövekedést, a szektorban szokványos gyenge profit marzsokkal. Az online értékesítések lassulása azonban intő jel. Főleg annak fényében, hogy az Amazon totális támadást indított a kiskereskedelmi szektorban. Tavaly bejelentette, hogy 14 milliárd dollárért megveszi a szupermarket-hálózatot működtető Whole Foodsot, nemrég pedig megnyitotta az első pénztármentes üzletét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >