136 milliárd dolláros árbevétel a Wal-Martnál
A várakozásoknál gyengébben teljesített a Wal-Mart a január végén zárult pénzügyi évének negyedik negyedévben – írja a portfolio.hu. Az időszak profitja elmaradt az elemzői konszenzustól és a kiskereskedelmi szektor számára kiemelten fontos karácsonyi szezonban lassultak az online értékesítések.
A negyedik negyedév fontosabb számai:
136,3 milliárd dolláros bevételt ért el a Wal-Mart a november-januári negyedévben, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve 3,1 százalékkal emelkedett a negyedéves bevétel az előző évihez képest a Wal-Mart amerikai összehasonlítható alapon számolt bevételei 2,6 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, a Sam’s Club bevételei 2,4 százalékkal emelkedtek az üzemanyagok nélkül. Sorozatban a 14. negyedéve emelkednek a Wal-Mart amerikai bevételei az USA-n kívüli tevékenységek bevételei 6,7 százalékkal ugrottak meg, amiben nagy szerepe volt a devizaárfolyam-változásoknak, konstans devizaárfolyamok mellett ugyanis 2,8 százalékkal emelkedett volna a bevétel. Az online értékesítések növekedési üteme lassult, az internetes vásárlásból befolyó bevételek 23 százalékkal nőttek az egy évvel ezelőtti szinthez képest, míg az előző negyedévben még 50 százalék felett volt a dinamika. A társaság közleménye szerint problémák akadtak a készletek feltöltésével, a lassulás részben ennek tudható be a konszolidált működési eredmény 4,5 milliárd dollárt tett ki, ami 28 százalékos csökkenés tavalyhoz képest. Az egyszeri tételek hatásait kiszűrve kevesebb mint egy százalékkal esett volna a profit Reorganizációs költségek és egy egyszeri dolgozói bónusz csökkentette a negyedév profitját, az adóreform viszont növelte az eredményeket a Wal-Mart egy részvényre jutó eredménye 1,33 dollár lett a negyedévben az egyszeri tételektől tisztítva, az elemzők ennél jobb negyedévre számítottak: a konszenzus alapján 1,37 dollárt vártak a január 31-én zárult 2018-as pénzügyi évében 3 százalékkal emelkedett a Wal-Mart bevétele, a működési eredménye pedig stagnált az egyszeri tételek hatásait kiszűrve a teljes évben 44 százalékkal emelkedtek az internetes értékesítések bevételei a Wal-Martnál 28,3 milliárd dollárnyi készpénzt termelt a lezárt évben a cég (működési cash flow) és 14,4 milliárd dollárt juttatott vissza a részvényeseknek osztalék és saját részvény visszavásárlások formájában.
Az összkép nem drámai a Wal-Martnál, az amerikai kiskereskedelmi óriás hozta az elmúlt években megszokott mérsékelt ütemű bevételnövekedést, a szektorban szokványos gyenge profit marzsokkal. Az online értékesítések lassulása azonban intő jel. Főleg annak fényében, hogy az Amazon totális támadást indított a kiskereskedelmi szektorban. Tavaly bejelentette, hogy 14 milliárd dollárért megveszi a szupermarket-hálózatot működtető Whole Foodsot, nemrég pedig megnyitotta az első pénztármentes üzletét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >