13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025 és 2029 között – derül ki a Technavio jelentéséből.
A piac évi 15,4%-os éves átlagos ütemben (CAGR) bővülhet, aminek hátterében elsősorban az érintésmentes fizetési rendszerek terjedése és az okosboltok számának emelkedése áll – írja a Retail Asia.
Az önkiszolgáló kioszkok egyre nagyobb szerepet kapnak a hagyományos kiskereskedelem átalakításában az önkiszolgáló pénztárak és digitális fizetési megoldások integrálásával. Az érintésmentes és kártyás fizetési lehetőségek révén csökken a várakozási idő, javul a vásárlói élmény. Az olyan kiskereskedők, mint az indiai StoreKing, élen járnak ebben a változásban, tovább növelve a piac lendületét.
Az önkiszolgáló kioszkok nemcsak a kiskereskedelemben, hanem más iparágakban is elterjedtek, például fizetési, check-in és termékválasztási megoldásokban. Az új technológiák, például a biometrikus hitelesítés, a mesterséges intelligencia és a chatbotok integrációja tovább növeli a rendszerek hatékonyságát és rugalmasságát.
A növekedés ellenére a piac kihívásokkal is szembesül. A táblagépes kioszkok, különösen az Android-alapú rendszerek, egyre nagyobb versenyt generálnak a vendéglátásban és a szállodaiparban. Az olyan vállalatok, mint a McDonald’s, a Bouncepaddal együttműködve tabletkioszkokat telepítésével igyekeznek a vásárlói élményt javítani és a digitális pénztárcás tranzakciókat ösztönözni.
A hálózati kapcsolódás ugyanakkor továbbra is problémás lehet, mivel az olyan fejlett funkciók, mint a valós idejű leltárkezelés és a biztonságos, érintés nélküli fizetés, erős infrastruktúrát igényelnek. Emellett a biztonsági kockázatok, például az adatvédelem és az illetéktelen hozzáférések kezelése, továbbra is kritikus fontossággal bír.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Big Mac az osztalékszelvényen: mit kezdjünk a McDonald’s részvényével?
Vegye, vagy csak egye? Ez a kérdés foglalkoztatja most a…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >