125 millió euróból korszerűsíti üzleteiben a hűtőrendszert a DIA
A spanyol DIA élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2029-ig összesen 125 millió eurót fordít az üzleteiben működő hűtőrendszerek modernizálására, ami kulcsfontosságú eleme a vállalat 2024-ben indított dekarbonizációs tervének.
A program révén eddig közel 400 üzletben cserélték le a berendezéseket – csak 2025-ben 267 helyszínen –, így a cég idő előtt teljesítette első féléves célkitűzését – írja az ESM.
A beruházás célja a CO2-kibocsátás csökkentése, az energiahatékonyság javítása és a fluortartalmú gázok szivárgásának minimalizálása. Összhangban a Párizsi Megállapodással és az új uniós szabályozásokkal, a DIA 2030-ra 42%-kal kívánja mérsékelni Scope 1 és 2 emisszióját a 2020-as szinthez képest.
A kereskedő fenntarthatósági törekvései a logisztikát is érintik: a DIA Espana logisztikai központjainak 55%-a már alacsony szén-dioxid-kibocsátású hűtési megoldást használ. Az új létesítmények – például a májusban nyílt sevillai Dos Hermanas központ – környezetvédelmi minősítésekkel, BREEAM-tanúsítvánnyal rendelkeznek, az épületek tetején pedig napelemek kerülnek elhelyezésre. A 11 központból 9 rendelkezik hulladékmentességi tanúsítvánnyal.
A vállalat a kiszállításban is áttér az alacsony kibocsátású járművek – például elektromos és LNG-meghajtású teherautók – használatára. Bevezette flottájába a 100%-ban elektromos Mercedes-Benz eActros 300 modellt, és csatlakozott az AirShared közösséghez, hogy útvonalmegosztással csökkentse a szállítási kibocsátást.
Kapcsolódó cikkeink
Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >BP benzinkutakon nyit boltokat a DIA Spanyolországban
A spanyolországi DIA szupermarketlánc és a BP együttműködésének köszönhetően egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >