1,25 milliárd dollárért veszi meg az Uber a foodpanda Taiwant
1,25 milliárd dolláros megállapodást kötött az Uber a Delivery Hero tajvani foodpanda üzletágának átvételéről és a német cég új részvényeinek megvásárlásáról. Ezzel a házhozszállítási szolgáltató likviditását növelné az Ázsiában egyre kiélezettebb verseny közepette.
Ázsia a Delivery Hero legnagyobb piacává vált, miután 2019-ben 4 milliárd dolláros üzletet kötött Dél-Koreában, de a vállalat nyereségessége javítása érdekében igyekszik eladni egyes eszközeit a régióban.
Bár az ázsiai étel-házhozszállítási szolgáltatások nagyrészt kilábaltak a pandémia generálta fellendülést követő lassulásból, sok cég most a kedvezmények és promóciók kínálása miatti alacsony árréssel küzd. A cél, hogy megtartsák a fogyasztókat, akik óvatossá váltak az emelkedő infláció és megélhetési költségek miatt.
A megállapodás értelmében az Uber 900 millió dollárért átveszi a foodpanda tajvani üzletágát, és 300 millió dollárt a Delivery Hero újonnan kibocsátott részvényeinek megvásárlására fordít 33 eurós darabáron.
Az amerikai vállalat arra számít, hogy az akvizíció évente legalább 150 millió dollárral járul hozzá házhoz szállítási üzletágának korrigált alapnyereségéhez az ügylet lezárását követő egy éven belül, ami valószínűleg 2025 első felében lesz.
Az online ételkiszállítási platformok a tajvani ételkiszállítási piac kis töredékét teszik ki, de a foodpanda szigetországi tevékenysége a március 31-én zárult 12 hónapos időszakban a korrigált alapnyereség tekintetében nullszaldós volt – közölték a vállalatok.
Az üzletág forgalma ebben az időszakban 1,6 milliárd euró (1,73 milliárd dollár) volt.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Lezárult a felvásárlás: az Eisberg Hungary mostantól a Green Factory tagja
A lengyel központú Green Factory stratégiai akvizíció keretében megvásárolta az…
Tovább olvasom >Boszniai vállalatnak adja el édességüzletágát a Podravka
A horvát Podravka élelmiszeripari vállalat szlovén leányvállalata, a Žito 8,6…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >