1,25 milliárd dollárért veszi meg az Uber a foodpanda Taiwant
1,25 milliárd dolláros megállapodást kötött az Uber a Delivery Hero tajvani foodpanda üzletágának átvételéről és a német cég új részvényeinek megvásárlásáról. Ezzel a házhozszállítási szolgáltató likviditását növelné az Ázsiában egyre kiélezettebb verseny közepette.
Ázsia a Delivery Hero legnagyobb piacává vált, miután 2019-ben 4 milliárd dolláros üzletet kötött Dél-Koreában, de a vállalat nyereségessége javítása érdekében igyekszik eladni egyes eszközeit a régióban.
Bár az ázsiai étel-házhozszállítási szolgáltatások nagyrészt kilábaltak a pandémia generálta fellendülést követő lassulásból, sok cég most a kedvezmények és promóciók kínálása miatti alacsony árréssel küzd. A cél, hogy megtartsák a fogyasztókat, akik óvatossá váltak az emelkedő infláció és megélhetési költségek miatt.
A megállapodás értelmében az Uber 900 millió dollárért átveszi a foodpanda tajvani üzletágát, és 300 millió dollárt a Delivery Hero újonnan kibocsátott részvényeinek megvásárlására fordít 33 eurós darabáron.
Az amerikai vállalat arra számít, hogy az akvizíció évente legalább 150 millió dollárral járul hozzá házhoz szállítási üzletágának korrigált alapnyereségéhez az ügylet lezárását követő egy éven belül, ami valószínűleg 2025 első felében lesz.
Az online ételkiszállítási platformok a tajvani ételkiszállítási piac kis töredékét teszik ki, de a foodpanda szigetországi tevékenysége a március 31-én zárult 12 hónapos időszakban a korrigált alapnyereség tekintetében nullszaldós volt – közölték a vállalatok.
Az üzletág forgalma ebben az időszakban 1,6 milliárd euró (1,73 milliárd dollár) volt.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >