1,25 milliárd dollárért veszi meg az Uber a foodpanda Taiwant
1,25 milliárd dolláros megállapodást kötött az Uber a Delivery Hero tajvani foodpanda üzletágának átvételéről és a német cég új részvényeinek megvásárlásáról. Ezzel a házhozszállítási szolgáltató likviditását növelné az Ázsiában egyre kiélezettebb verseny közepette.
Ázsia a Delivery Hero legnagyobb piacává vált, miután 2019-ben 4 milliárd dolláros üzletet kötött Dél-Koreában, de a vállalat nyereségessége javítása érdekében igyekszik eladni egyes eszközeit a régióban.
Bár az ázsiai étel-házhozszállítási szolgáltatások nagyrészt kilábaltak a pandémia generálta fellendülést követő lassulásból, sok cég most a kedvezmények és promóciók kínálása miatti alacsony árréssel küzd. A cél, hogy megtartsák a fogyasztókat, akik óvatossá váltak az emelkedő infláció és megélhetési költségek miatt.
A megállapodás értelmében az Uber 900 millió dollárért átveszi a foodpanda tajvani üzletágát, és 300 millió dollárt a Delivery Hero újonnan kibocsátott részvényeinek megvásárlására fordít 33 eurós darabáron.
Az amerikai vállalat arra számít, hogy az akvizíció évente legalább 150 millió dollárral járul hozzá házhoz szállítási üzletágának korrigált alapnyereségéhez az ügylet lezárását követő egy éven belül, ami valószínűleg 2025 első felében lesz.
Az online ételkiszállítási platformok a tajvani ételkiszállítási piac kis töredékét teszik ki, de a foodpanda szigetországi tevékenysége a március 31-én zárult 12 hónapos időszakban a korrigált alapnyereség tekintetében nullszaldós volt – közölték a vállalatok.
Az üzletág forgalma ebben az időszakban 1,6 milliárd euró (1,73 milliárd dollár) volt.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Belép a Colgate-Palmolive a friss állateledelek piacára
Az ausztrál Prime100 friss állateledel-márka felvásárlásával lép be a Colgate-Palmolive…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a koreai Dr.G bőrápolási márkát
Megállapodást írt alá a L’Oréal Groupe a Gowoonsesang Cosmetics Co.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2,7 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a negyedik negyedévben
2024 negyedik negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 0,4 százalékkal…
Tovább olvasom >Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon
Ellenőrzést tartott a fogyasztóvédelem a Lehel téri piacon: lejárt élelmiszereket…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme februárban
Az euróövezetben az elemzők által vártnál némileg kevésbé mérséklődött az…
Tovább olvasom >