1,25 milliárd dollárért veszi meg az Uber a foodpanda Taiwant
1,25 milliárd dolláros megállapodást kötött az Uber a Delivery Hero tajvani foodpanda üzletágának átvételéről és a német cég új részvényeinek megvásárlásáról. Ezzel a házhozszállítási szolgáltató likviditását növelné az Ázsiában egyre kiélezettebb verseny közepette.
Ázsia a Delivery Hero legnagyobb piacává vált, miután 2019-ben 4 milliárd dolláros üzletet kötött Dél-Koreában, de a vállalat nyereségessége javítása érdekében igyekszik eladni egyes eszközeit a régióban.
Bár az ázsiai étel-házhozszállítási szolgáltatások nagyrészt kilábaltak a pandémia generálta fellendülést követő lassulásból, sok cég most a kedvezmények és promóciók kínálása miatti alacsony árréssel küzd. A cél, hogy megtartsák a fogyasztókat, akik óvatossá váltak az emelkedő infláció és megélhetési költségek miatt.
A megállapodás értelmében az Uber 900 millió dollárért átveszi a foodpanda tajvani üzletágát, és 300 millió dollárt a Delivery Hero újonnan kibocsátott részvényeinek megvásárlására fordít 33 eurós darabáron.
Az amerikai vállalat arra számít, hogy az akvizíció évente legalább 150 millió dollárral járul hozzá házhoz szállítási üzletágának korrigált alapnyereségéhez az ügylet lezárását követő egy éven belül, ami valószínűleg 2025 első felében lesz.
Az online ételkiszállítási platformok a tajvani ételkiszállítási piac kis töredékét teszik ki, de a foodpanda szigetországi tevékenysége a március 31-én zárult 12 hónapos időszakban a korrigált alapnyereség tekintetében nullszaldós volt – közölték a vállalatok.
Az üzletág forgalma ebben az időszakban 1,6 milliárd euró (1,73 milliárd dollár) volt.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
AM: január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket
Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >