120 éves az első biztonsági pengés borotva
Eddig összesen 16, 2017 óta pedig minden évben Superbrands díjat nyert a Procter&Gamble Gillette márkája. Az Oral-B-t idén hatodszor, a P&G vállalatot pedig hetedszer jutalmazták Business Superbrands díjjal. A többszörös díjazott Gillette története idén éppen 120 éves: 1903-ban gyártották az első Gillette Safety biztonsági pengés borotvát.
A borotválkozáshoz kapcsolódó tudomány és technológia a Gillette előtt meglehetősen nyers volt. Akkoriban a borotválkozás csak akkor volt lehetséges és biztonságos, ha az egyenes formájú borotvát stabil kézzel és megfelelő képzettséggel kezelte használója. Ezek az egyenes borotvák óriási precizitást és óvatos, körültekintő használatot igényeltek, és olyan élesek voltak, hogy egy apró óvatlan mozdulat is katasztrófához vezethetett.
King C. Gillette amerikai üzletember volt, akinek egyszer borotválkozás közben leesett a borotvája, és megsérült annak pengéje. Ekkor született meg fejében a biztonsági pengés T-alakú nyéllel ellátott borotva ötlete. Évekig kísérletezett a megfelelő formán és anyagon, míg kialakult a leghatékonyabb koncepció, amit később szabadalmaztatott. Megalapította a Gillette Safety borotvagyárat, és 1903-ban megkezdte az első biztonsági pengés Gillette borotva gyártását. Abban az évben összesen 51 borotvát és 168 pengét adott el, majd egy évvel később, 1904-ben már közel százezer borotvát és több mint százhúszezer pengét értékesített, részben a Gillette alacsony árainak, automatizált gyártási technikáinak és jó reklámozásának köszönhetően.
Az elmúlt évtizedek során a Superbrands díjat évek óta sorozatban elnyerő Gillette folyamatos fejlődésen ment keresztül, és az innováció mellett nagy hangsúlyt fektet a fenntartható és felelősségteljes arcápolás ösztönzésére is.
Az 1995 óta működő, a legkiválóbb fogyasztói márkákat díjazó Superbrands Program és a legeredményesebb üzleti márkákat díjazó Business Superbrands Program a világ több mint 90 országában van jelen. A kiválasztás folyamata minden országban azonos elveket követ: a díjazási folyamatban való részvétel a márkák számára ingyenes, a díjazottakat többlépcsős kutatási folyamat során emelik ki. A kutatók több szempont alapján szűrik a márkákat, majd a végső értékelést a független szakértőkből álló bizottság hozza meg.
A Procter&Gamble Business Superbrands díja a vállalat kimagasló márkaminőségét és a márkaépítésbe fektetett munkáját ismeri el.
Kapcsolódó cikkeink
A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >