1,2 milliárd eurót ruház be az Amazon Franciaországban
Több mint 1,2 milliárd eurót tervez beruházni az Amazon franciaországi operációjába, amivel több mint 3000 munkahelyet hoz létre az országban.
A francia elnökség vasárnap közölte, hogy az Amazon és más vállalatok, köztük a GSK és az Accenture, milliárdos nagyságrendű beruházásokat jelentenek be az ország hétfőn kezdődő éves „Válasszuk Franciaországot” rendezvényének részeként.
Az Amazon Web Services (AWS) beruházása a felhő-infrastruktúrát bővítené Párizs térségében, hogy támogassa Franciaország virágzó generatív AI-lehetőségeit, valamint a logisztikai infrastruktúrát az Auvergne-Rhône-Alpes régióban – áll a vállalat közleményében.
A generatív AI növekvő népszerűsége felpörgeti a felhőszolgáltatások iránti keresletet, Franciaország pedig olyan ígéretes startupokkal, mint a Mistral és a Poolside AI-hubbá vált, mindeközben pedig a Meta és a Google AI-kutatóközpontokat hoztak létre az országban.
Franciaországi beruházás
Az Amazon 2010 óta több mint 20 milliárd eurót fektetett franciaországi tevékenységeibe, és több mint 22 000 állandó alkalmazottat foglalkoztat felhő- és online kiskereskedelmi üzletágaiban.
– Ezek a munkahelyek a 2024-re bejelentett 2000 munkahelyen felül jönnek létre – mondta Frédéric Duval, az Amazon France országigazgatója.
A beruházás egy részét logisztikai hálózatának bővítésére fordítaná a vállalat, hogy növelje a házhoz szállítás sebességét és csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást. Franciaországban az Amazonnak több mint 35 logisztikai létesítménye van.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >