12 éve vezeti az LG a globális OLED TV piacot
Az LG 2024-ben is megőrizte vezető szerepét a globális OLED televíziós piacon: a vállalat 52,4 százalékos részesedéssel uralja a prémium szegmenst, immár zsinórban tizenkettedik éve. A sikert a technológiai innováció és a felhasználói élmény folyamatos fejlesztése alapozza meg.
A prémium televíziós szegmens – azaz a 1500 dollár feletti készülékek piaca – egyre inkább az OLED technológiára épül. Az Omdia friss piackutatása szerint 2023-ban ezek az eszközök már a teljes prémium szegmens 45 százalékát tették ki, és ez az arány 2024-ben átlépheti az 50 százalékot is. A piaci trendek élén az LG halad: a vállalat tavaly világszerte 3,18 millió OLED tévét értékesített, és ezzel 52,4 százalékos részesedést ért el ebben a kategóriában.
Technológiai fölény és fogyasztói igények
A negyedik negyedév különösen erősre sikerült: több mint 1,1 millió OLED készüléket adott el az LG világszerte. A márka a kimagasló kép- és hangminőséget, valamint az intelligens, személyre szabható funkciókat helyezi előtérbe, amelyek egyre fontosabb szempontokká válnak a vásárlók körében.
Az LG webOS rendszere és az AI-alapú vezérlés révén a felhasználók testre szabhatják a tévénézési élményt, míg a 4K 144Hz-es vezeték nélküli átvitel lehetősége új szintre emeli a tartalomfogyasztást.
Nagyképernyős lendület
Az ultranagy képernyős modellek térnyerése is hozzájárult a vállalat sikereihez. Az OLED tévék piacán a 75 hüvelyknél nagyobb modellek – beleértve a 77″, 83″, 88″ és 97″-es változatokat – már a szegmens 16 százalékát adják, az LG pedig ezekből is a legtöbbet adta el: 57,5 százalékos piaci részesedést ért el ebben a méretkategóriában.
A teljes tévépiacon is meghatározó
Nemcsak az OLED, hanem a teljes televíziós piac tekintetében is jelentős szereplő az LG. 2023-ban a gyártók összesen 208,8 millió tévét adtak el világszerte – ezzel három év után újra növekedésnek indult a piac. Az LG ebből 22,6 millió készüléket szállított, beleértve az OLED és LCD modelleket is. Ez a globális piac bevételeinek 16,1 százalékát jelentette.
Innováció és jövőkép
Az LG szerint a siker kulcsa a folyamatos innováció és az, hogy képesek a felhasználók változó igényeihez igazítani a technológiát. Az új OLED televíziók, amelyek bevezetése 2024-ben várható, még magasabb szintre emelik a vizuális élményt – a tökéletes fekete, a megnövelt fényerő és a zökkenőmentes adatátvitel révén.
Globális háttér
Az LG Electronics 74 ezer munkavállalót foglalkoztat világszerte, és 2023-ban 84,2 ezer milliárd koreai von árbevételt ért el. A vállalat négy fő üzleti területen aktív: szórakoztatóelektronika, háztartási gépek és klímaberendezések, járműipari megoldások, valamint üzleti szolgáltatások. Prémium márkái – az LG SIGNATURE és az LG ThinQ – szintén globálisan ismertek.
Kapcsolódó cikkeink
A 2025-ös ISH-n debütáltak az LG legújabb fűtési és hűtési megoldása
Az LG Electronics legújabb, intelligens fűtési és hűtési rendszerei debütáltak…
Tovább olvasom >Receptet javasol a sütő és a konyhapultból emelkedik ki a páraelszívó – ilyen lehet a jövő háztartása
Nemrégiben rendezték meg a világ egyik legnagyobb konyha- és fürdőszoba…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával elemzi a felhasználói szokásokat az LG új légkondicionálója
Az LG bemutatta új ARTCOOL™ AI Air nevű hűtő-fűtő légkondicionálóját.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >