110 millió dolláros befektetést kapott az üzbég Korzinka kiskereskedelmi lánc
Az üzbegisztáni székhelyű Korzinka áruházlánc 110 millió dolláros (mintegy 101 millió eurós) kisebbségi befektetéshez jutott az Abu Dhabi Uzbek Investment (ADUI) és az Uzbek-Oman Investment Company (UzOman) révén. A cél a kereskedő többcsatornás kiskereskedelmi modelljének további bővítése.
Ez már a második jelentős tőkebevonás a Korzinka történetében: 2020-ban az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) is beszállt a cégbe. Zafar Khashimov, a Korzinka alapítója szerint az új befektetés nemcsak a menedzsmentbe vetett bizalom jele, hanem Üzbegisztán gazdasági átalakulásának is elismerése – írja az ESM Magazine.
A tőke segítségével a Korzinka igyekszik megerősíteni pozícióját mint az üzbég szupermarket-csatorna egyik vezetője, bővíti a Mahalla kényelmibolt-hálózatát, valamint fejleszti online vásárlási platformját, a Korzinka Go-t. Emellett egy 49.000 négyzetméteres, korszerű disztribúciós központba is beruház, amely 2025 második felében kezdi meg működését.
A vállalat célja, hogy középtávon 1000-nél is több üzletet üzemeltessen az országban. A befektetők szerint a Korzinka erős márkahűséget élvez az üzbég vásárlók körében, és meghatározó szerepet játszik a modern kiskereskedelem fejlődésében az országban.
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >