110 millió dolláros befektetést kapott az üzbég Korzinka kiskereskedelmi lánc
Az üzbegisztáni székhelyű Korzinka áruházlánc 110 millió dolláros (mintegy 101 millió eurós) kisebbségi befektetéshez jutott az Abu Dhabi Uzbek Investment (ADUI) és az Uzbek-Oman Investment Company (UzOman) révén. A cél a kereskedő többcsatornás kiskereskedelmi modelljének további bővítése.
Ez már a második jelentős tőkebevonás a Korzinka történetében: 2020-ban az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) is beszállt a cégbe. Zafar Khashimov, a Korzinka alapítója szerint az új befektetés nemcsak a menedzsmentbe vetett bizalom jele, hanem Üzbegisztán gazdasági átalakulásának is elismerése – írja az ESM Magazine.
A tőke segítségével a Korzinka igyekszik megerősíteni pozícióját mint az üzbég szupermarket-csatorna egyik vezetője, bővíti a Mahalla kényelmibolt-hálózatát, valamint fejleszti online vásárlási platformját, a Korzinka Go-t. Emellett egy 49.000 négyzetméteres, korszerű disztribúciós központba is beruház, amely 2025 második felében kezdi meg működését.
A vállalat célja, hogy középtávon 1000-nél is több üzletet üzemeltessen az országban. A befektetők szerint a Korzinka erős márkahűséget élvez az üzbég vásárlók körében, és meghatározó szerepet játszik a modern kiskereskedelem fejlődésében az országban.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Fenntartható mezőgazdasági startupba fektetett a Mondelēz Észtországban
A Mondelēz International az észtországi székhelyű eAgronom nevű regeneratív mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >