110 éves márka
Az itthon másfél éve működő, halételekre specializálódott gyorsétterem-lánc, a német Nordsee, április végén megnyitotta új éttermét a Váci utcában, amely az első, „könnyített” választékú, snack bar jellegű üzlettel szemben már leveseket és főfogásokat is árul.Az étterem több száz millió forintos beruházást igényelt.
A márka magyar franchise-jogait birtokló Mafish Kft. nem kívánja továbbadni a rendszerhasználat jogát, a vállalkozás egyedül tervezi a hálózat 10 egységének kiépítését összesen 5 év alatt. Sajtóinformációk szerint a Nordsee magyarországi árbevételei már tavaly meghaladták a százmillió forintot, amit idén szeretnének megháromszorozni. Pekár Botond, a cég franchise-igazgatója szerint a következő egység Budán nyílik – ennek helyét még keresik.
A németországi központú Nordsee ma Európa harmadik legnagyobb éttermi hálózata, több mint 400 gyorséttermet és büfét üzemeltetnek. A néhány évvel ezelőtti tulajdonosváltás óta a cég terjeszkedéspolitikájával megcélozta Kelet-Európát is, ma 4-4 éttermük működik Csehországban és Romániában, 2 Szlovákiában, 1 pedig Bulgáriában.
Az anyavállalat semmit nem bíz a véletlenre, a hazai Nordseekbe a halak és a tenger gyümölcsei, akárcsak a köretek, a németországi Bremenhavenből érkeznek. A kizárólag minőségi fagyasztott alapanyagokból készülő fogások árfekvése a belvárosi sétálóutcában természetesen némileg magasabb. A tíz különböző halfajtából és számos rákfajtából készülő változatos főételek ára a Váci utcában 1250 és 5690 között van – utóbbi langusztafarokból készül.
A Nordsee éttermek kínálatában vannak állandóan változó elemek, közel másféltucatnyi fogásból egy rotációs lista alapján minden héten két új kerül a Hét fogása „státusba”. Minthogy a Váci utcai üzlet csak most nyílt meg, itt ez a rendszer csak később kerül bevezetésre, hiszen a vendégek még csak ismerkednek az alapválasztékkal. Pekár Botond elmondta, hogy a fogások kész receptek és technológiai előírások alapján készülnek. A központból a gyakori egyeztetések eredményeképpen a magyar igények és ízlés alapján ajánlanak ételeket több száz tesztelt ételfajtából.
A franchise-igazgató úgy véli, a turistaszezonban az étterem vendégeinek mintegy 60 százaléka külföldi lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >