1,1 tonna összegyűjtött műanyag flakon és díjeső
A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food kategóriában, valamint Fenntarthatósági különdíjat is kapott.
A Henkel vállalati értékeiben központi szerepet foglal el a fenntarthatóság, melynek fontos pillére, hogy a következő generációt inspirálja és felvértezze azoknak a változásoknak a megvalósítására, melyek hozzájárulnak egy élhetőbb jövő kialakításához. A „Játék egy zöldebb jövőért” kampánnyal bölcsődéket, óvodákat és általános iskolákat támogat a Henkel.
A promóció keretein belül a vásárlók országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak, a legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül. A promóció 2016 óta évről-évre egyre népszerűbb, a szülői közösségek összefogva, szervezetten, közös erővel készülnek a gyűjtésre.
A tavalyi promóció 2023. május 22. és 2023. június 28. között volt és 45 intézményre érkeztek a szavazatok. A minimum 200 szavazatot gyűjtő intézményeknek garantált nyereményt biztosított a Henkel, mégpedig egy 60 000 Ft értékű Henkel-Rossmann higiéniás csomag formájában. A fődíj 2 000 000 Ft értékű támogatás volt, melyet a nyertes intézmény szabadon eldönthetett, hogy játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre fordít. A Henkel játszótér gyártó partnere évek óta a Polyduct Nyrt., mely vállalatnál szintén elsődleges helyen áll a fenntarthatóság, hiszen játszótereiknél 1OO%-ban hulladékmentes a csúszdák gyártása.
Az idei év nyertesei, a legtöbb szavazatot kapott intézmények:
1. Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda
Nyeremény: 2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre)
2. Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola
Nyeremény: 200 000 Ft értékű sportszerutalvány
3. Jeruzsálem Úti Tagóvoda
Nyeremény: 100 000 Ft értékű sportszerutalvány
A fődíj átadása
A fődíjat Hajdúnánáson, ünnepélyes keretek között adták át. A Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda már másodszor nyerte el az első díjat, a Henkel kezdeményezése lényegében az egész évüket meghatározza, és gyűjtik a műanyag flakonokat. Az RTL is megörökítette az átadót, Zöld bolygó műsorukban bemutatták a kampány közösségépítő és jövőformáló szerepével.
A decemberi átadó eseményen Szirmák-Szabó Viktória Brand & Sustainability Manager és Somogyi Eszter, Key Account Manager képviselte a Henkelt, a Rossmanntól Mitykó Mariann Kategória menedzser, Horváth-Tokaji Hajnalka Senior kategória Manager, valamint a Polyduct Nyrt. részéről Boros-Nyitrai Tímea termékmenedzser volt jelen.
Tóth Ruszoly Zsuzsanna, a nyertes intézmény vezetője kiemelte: „Nagyon örülünk, hogy ezúttal is el tudtuk hozni a fődíjat, hiszen évről-évre kiemelten foglalkozunk a gyűjtéssel, amint véget ér az aktuális aktivitás, már elkezdjük a gyűjtést a következő időszakra vonatkozóan.
Az igazgató asszony megemlítette azt is, hogy amiatt is nagyon jó ez a kezdeményezés, mert a flakonok gyűjtésében szinte az egész város részt vesz, így sikerült 2023-ban is több, mint 3000 flakont összegyűjteniük.
A kampány népszerűsége töretlen – évről-évre egyre több emberhez jut el a fenntarthatósági törekvés.
Visszatekintés az elmúlt évek eredményeire:
Évszám |
Résztvevők száma |
Összegyűjtött műanyag flakon |
Nyertesek |
Nyeremény |
2016. |
10259 |
1110 kg |
Kalocsa Eperföldi Általános Iskola |
1 000 000 Ft támogatás |
2017. |
6139 |
785 kg |
Gyöngyösi Tündérkert Tagóvoda |
1 000 000 Ft értékű újrahasznosított anyagokból készült játszótéri játékok |
2018. |
11667 |
1705 kg |
1.helyezett: |
2 000 000 Ft értékű játszótér-felújítás |
Albertfalvi Don Bosco Katolikus Általános Iskola és Óvoda |
||||
2. helyezett: |
200 000 Ft értékű Decathlon utalvány |
|||
Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája |
||||
3. helyezett: |
100 000 Ft értékű Decathlon utalvány |
|||
Törökszentmiklósi Nyitnikék Tagóvoda |
||||
2019. |
16142 |
3120 kg |
1. helyezett: |
2 000 000 Ft értékű játszótér-felújítás |
Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája |
||||
2. helyezett: |
200 000 Ft értékű Decathlon utalvány |
|||
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola |
||||
3. helyezett: |
100 000 Ft értékű Decathlon utalvány |
|||
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda |
||||
2020/2021. |
12144 |
2100 kg |
1. helyezett: |
2 000 000 Ft értékű támogatás (játszótér, sportszer, higiéniás felszerelés – választható) |
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda |
||||
2. helyezett: |
200 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola |
||||
3. helyezett: |
100 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Tapolcai Kertvárosi Óvoda Hársfa Tagintézménye |
||||
2022. |
9552 |
1900 kg |
1. helyezett: |
2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér) |
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola |
||||
2. helyezett: |
200 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Gyöngyös Város Óvodái Epreskert Úti Tagóvodája |
||||
3. helyezett: |
100 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium |
||||
2023. |
10968 |
1100 kg |
1. helyezett: |
2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér építésre vagy technológiai fejlesztésre) |
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda |
||||
2. helyezett: |
200 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola |
||||
3. helyezett: |
100 000 Ft értékű sportszerutalvány |
|||
Jeruzsálem Úti Tagóvoda |
Green Pledge – a tettek erejének védjegye
A Henkel Magyarország fenntarthatósági edukációs kampányaiért érdemelte ki tavaly a Green Pledge díjat, amit a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazásának jó gyakorlataként értékelt a szakmai zsűri. A rangos elismerés a „Játék egy zöldebb jövőért” promóciót is dicséri, hiszen a fenntarthatósági kampányok egyik fő eleme évek óta ez az aktivitás.
A fenntarthatóság mélyen beépül a Henkel stratégiájába. Szellemiségükkel, tudásukkal, termékeikkel és technológiáikkal emberek milliárdjainak életét szeretnék nap mint nap jobbá tenni és egy élhető jövőt formálni a következő generációk számára.
Illusztráció:
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >