11 százalékkal több dolgozó az Intersnacknél
A Chio termékek gyártója, az Intersnack a növekvő exportnak köszönhetően idén több mint 11 százalékkal több munkatársat foglalkoztat tavalyhoz képest. A vállalat foglalkoztatotti létszáma ezzel 400-ra emelkedett, 75 százalékuk a termelésben dolgozik. A munkavállalók között egyre több a friss diplomás, illetve a teljes családok is.
A legnagyobb magyarországi snackgyártó győri gyárában az idén már közel háromszázan dolgoznak. Merkler Róbert ügyvezető igazgató szerint a bővítés annak is köszönhető, hogy az export növekedése részben ellensúlyozni tudja a népegészségügyi termékadó bevezetéséből fakadó nehéz helyzetet, így lehetőség nyílt a létszám emelésére.
A friss diplomások főleg a népszerű műszaki szakokról érkeznek, és karbantartási vagy logisztikai mérnöki pozíciókra jelentkeznek. A Győr-Moson-Sopron megyei munkaerő-piaci nehézségek nyomán a munkavállalók 20 százaléka munkaerő-kölcsönzőtől érkezik a vállalathoz. Az ő számukra kidolgoztak egy olyan programot, amely alapján a legjobbakat a vállalat átveszi és saját dolgozóként alkalmazza.
A vállalatnál immár több teljes család is dolgozik. Számukra is a legfőbb előny a rugalmas beosztás, így gyakran a férfiak éjszakai műszakot vállalnak, míg a nők nappali beosztást kérnek, hogy a munka mellett a családi életet is bonyolítani tudják. – „Azt tapasztaljuk, hogy miközben továbbra is fontos a megfelelő bér, a műszakpótlék vagy a bejelentettség a munkatársainknak, felértékelődött a munka- és a szabadidő megfelelő aránya, vagy a teljes szabadság a műszakválasztást tekintve.” – mondta Berecz Ágnes HR-vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Új pályázat segíti az agráriumhoz kapcsolódó társadalmi vállalkozásokat
Új vidékfejlesztési pályázati felhívás jelent meg 1,6 milliárd forint keretösszeggel,…
Tovább olvasom >Közép-Európa legnagyobb snackgyára lesz a győri Intersnack-üzem
Nyolcmilliárd forintos beruházással fejleszti győri gyárát a következő egy évben…
Tovább olvasom >Nagy Márton: félmillió ember hiányzik a munkaerőpiacról
A magyar munkaerőpiacon 500 ezer emberre van szükség, akiket lehetőleg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >