11 százalékkal több dolgozó az Intersnacknél
A Chio termékek gyártója, az Intersnack a növekvő exportnak köszönhetően idén több mint 11 százalékkal több munkatársat foglalkoztat tavalyhoz képest. A vállalat foglalkoztatotti létszáma ezzel 400-ra emelkedett, 75 százalékuk a termelésben dolgozik. A munkavállalók között egyre több a friss diplomás, illetve a teljes családok is.
A legnagyobb magyarországi snackgyártó győri gyárában az idén már közel háromszázan dolgoznak. Merkler Róbert ügyvezető igazgató szerint a bővítés annak is köszönhető, hogy az export növekedése részben ellensúlyozni tudja a népegészségügyi termékadó bevezetéséből fakadó nehéz helyzetet, így lehetőség nyílt a létszám emelésére.
A friss diplomások főleg a népszerű műszaki szakokról érkeznek, és karbantartási vagy logisztikai mérnöki pozíciókra jelentkeznek. A Győr-Moson-Sopron megyei munkaerő-piaci nehézségek nyomán a munkavállalók 20 százaléka munkaerő-kölcsönzőtől érkezik a vállalathoz. Az ő számukra kidolgoztak egy olyan programot, amely alapján a legjobbakat a vállalat átveszi és saját dolgozóként alkalmazza.
A vállalatnál immár több teljes család is dolgozik. Számukra is a legfőbb előny a rugalmas beosztás, így gyakran a férfiak éjszakai műszakot vállalnak, míg a nők nappali beosztást kérnek, hogy a munka mellett a családi életet is bonyolítani tudják. – „Azt tapasztaljuk, hogy miközben továbbra is fontos a megfelelő bér, a műszakpótlék vagy a bejelentettség a munkatársainknak, felértékelődött a munka- és a szabadidő megfelelő aránya, vagy a teljes szabadság a műszakválasztást tekintve.” – mondta Berecz Ágnes HR-vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti termelését Európa legnagyobb saját márkás chips gyártója
A belga Roger & Roger 60 millió eurós beruházással fejleszti…
Tovább olvasom >Változások februártól az egyszerűsített foglalkoztatásban
2025. február 1-jétől módosulnak az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai, s ezzel…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint értékben jelent meg agrár- és vidékfejlesztési pályázat
Október végéig 21 agrár- és vidékfejlesztési pályázati felhívást hirdetett meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >