11 millió forint hány csomag élelmiszert ér?
Az idei közös őszi összefogásuknak köszönhetően összesen 11 millió forinttal támogatja a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. A jótékonysági akció keretében a Nestlé az október 1. és 14. között eladott Nestlé termékek értékének 1 százalékát ajánlotta fel jótékony célra, amely értéket a Tesco megduplázott. Az Élelmiszerbank a támogatásból az élelmiszermentést és nélkülözők élelmezését biztosítja.
Idén ősszel is összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a rászoruló családokat. A jótékonysági akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (kávé, édesség, babatápszer, állateledel stb.) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen 11 millió forinttal járultak hozzá a rászoruló családok élelmezéséhez. Az adományt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kapja, a szervezet az összegből közel 120.000 db élelmiszercsomagot tud eljuttatni rászorulóknak. Az élelmiszercsomagokba az Élelmiszerbank élelmiszeripari partnerei által felajánlott, mentett élelmiszerek kerülnek. Ezek jellemzően csomagoláshibás, szezonalitás miatt már nem eladható vagy raktáron maradt, lejárathoz közeli termékek, amik természetesen kiváló minőségűek, emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmasak.
„Az Élelmiszerbanknál nap mint nap tapasztaljuk a munkánk során, hogy akár egy-egy csomag élelmiszeradomány is óriási segítség lehet azoknak a családoknak, akiknek sokszor hó végén már nem jut étel az asztalára, és akiknek az élelmiszer vásárlása napi szinten nehézséget okoz. Az elmúlt hónapokban pedig csak növekedett azoknak a száma, akik rászorulnak erre a segítségre. Hálásak vagyunk, hogy ez a kezdeményezés ismét létrejöhetett, és a vásárlók, a Nestlé és a Tesco összefogásával segíthetünk a rászorulóknak” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„Az elmúlt időszakban ismét bebizonyosodott, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes, az összefogással pedig akár hegyeket mozgathatunk meg. Elsőre talán nem is gondolnánk, hogy egy-egy termék megvásárlásával mennyit segíthetünk azoknak, akik számára a mindennapi ennivaló előteremtése is gondot okoz. Nagy öröm számunkra, hogy a vásárlóinknak is fontos a jó ügy támogatása, és hogy partnerünk, a Nestlé ismét részt vett az akcióban” – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
“Élelmiszeripari vállalatként különösen fontosnak tartjuk, hogy mi is tegyünk az élelmiszerveszteség megszüntetéséért, és folyamatosan támogassuk az olyan szervezetek munkáját, amelyek ez ellen küzdenek. Az Élelmiszerbank partnereként tavaly 40 millió forint értékben adományoztunk élelmiszert jótékony célra, idén ez a szám – elsősorban a koronavírus első hulláma alatt adományozott élelmiszerek mennyiségének emelkedése miatt – már most elérte a 231 millió forintot. Ennek a Tescóval közös akciónak az a különlegessége, hogy most az élelmiszeradományokon túl pénzt is fel tudunk ajánlani az Élelmiszerbanknak, amit ők főleg logisztikára, az élelmiszercsomagok rászorulókhoz való eljuttatásának költségeire fordíthatnak. Nagyon hálásak vagyunk a fogyasztóinknak, akik termékeink megvásárlásával támogatták ezt a fontos ügyet!” – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária vállalati kommunikációs igazgatója.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesznek részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Országosan a 201 Tesco áruházból jelenleg több mint 180-ban folyik a napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak idén augusztus végéig közel 27 400 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra, ami közel 68,5 millió adag ételnek felel meg.
A Nestlé 2020-ban eddig 38 tonna élelmiszert juttatott el az Élelmiszerbankhoz, összesen 231 millió forint értékben.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >