108 ezer élelmiszercsomag a Tesco és a Nestlé jóvoltából
A Nestlé és a Tesco idei összefogásának köszönhetően a közös promóció eredményeként a két cég 10,1 millió forinttal támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. Az ősszel meghirdetett jótékonysági akciójuk keretében a Nestlé a szeptember 30. és október 13. között a Tesco áruházakban eladott Nestlé termékek értékének 1 százalékát ajánlotta fel élelmezési célra, az összeget pedig a Tesco megduplázta. Az összegyűlt támogatást az Élelmiszerbank 108 ezer élelmiszercsomag célba juttatására fordítja azok számára, akiknek igazán szükségük van rá.
Idén ősszel ismét összefogott a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a rászoruló embereket. A jótékonysági akció ideje alatt a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (kávé, édesség, babatápszer, állateledel stb.) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így együtt 10 100 000 forinttal járultak hozzá a rászorulók élelmezéséhez. Az adományt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kapja, akik az összegből 108 ezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek. Az élelmiszercsomagokba a szervezet további partnerei által felajánlott, mentett élelmiszerek kerülnek. Ezek jellemzően olyan csomagoláshibás, szezonalitás miatt már nem eladható vagy raktáron maradt, lejárathoz közeli termékek, amelyek minősége kiváló, és emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmasak.
„A Nestlé és a Tesco szerencsére nemcsak az ünnepi időszakban fordít komoly figyelmet a pazarlásmentességre és rászorulók segítésére, egész évben fontos partnerei az Élelmiszerbanknak. A most nyújtott támogatásuk is túlmutat a karácsonyi napokon. Ahhoz tudnak hozzájárulni, hogy még a legnehezebb, januári napokon is élelmiszercsomagokat biztosítsunk sok ezer rászoruló embernek és családnak” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„A járványidőszakban még fokozottabban igaz, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes. Örülök, hogy a Nestlével közösen idén is segíthetünk azoknak, akiknek a mindennapi ennivaló előteremtése is gondot okoz. Hálás köszönet vásárlóinknak, akik egy-egy termék megvásárlásával a jó ügy mellé álltak, és ezzel bizonyították, hogy összefogással sok kicsi sokra megy” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.
„Felelős élelmiszeripari vállalatként küldetésünknek tekintjük, hogy adományokkal, önkéntes munkával vagy egyéb együttműködéssel segítsük az élelmiszermentés érdekében dolgozó szervezeteket. A Nestlé 2008 óta stratégiai partnerként segíti a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, idén eddig 26 millió forint értékben adományoztunk élelmiszert az egyesület számára. A Tescóval közös akció azért különösen fontos, mert most az élelmiszer-adományokon túl pénzt is fel tudunk ajánlani az Élelmiszerbanknak, amit ők elsősorban működési költségeikre, a mentett élelmiszercsomagok rászorulókhoz való eljuttatásának költségeire fordíthatnak. Nagyon hálásak vagyunk fogyasztóinknak, akik termékeink megvásárlásával támogatták ezt a fontos ügyet” – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária vállalati kommunikációs igazgatója.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Közel 200 Tesco áruházból jelenleg több mint 180-ban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése, és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak az elmúlt évben 3744 tonna élelmiszer-felesleget adtak át helyi karitatív szervezeteknek, ami több mint 9,3 millió adag ételt jelent a nélkülözőknek. A Nestlé 2021-ben eddig 26 millió forint értékben juttatott el élelmiszert az Élelmiszerbankhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >