100 százalékban újrahasznosítható csomagolású termékkategóriát vezet be a Tesco
A Tesco sajátmárkás háztartási termékei ezentúl 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a polcokra változatlan áron. A zöld-fehér, újrahasznosíthatóságot jelölő logóval ellátott termékek újabb fontos elemei az áruházlánc fenntartható csomagolás terén végzett tevékenységének, és hozzájárulnak a körforgásos rendszer minél szélesebb körű alkalmazásához. A Tescóban ezenkívül már elérhetők a környezetbarát módon előállított, „Made Mindfully” F&F ruházati termékek, amelyekkel a vállalat további lépéseket tesz a fenntartható működés megvalósításáért.
2019-ben a Tesco vállalta, hogy sajátmárkás termékeinek csomagolását Közép-Európában 2025-ig teljesen újrahasznosíthatóvá teszi. A Tesco háztartási cikkek új csomagolásának bevezetésével a vállalat most először egy teljes termékkategória esetében valósítja meg célkitűzését. Változatlan ár mellett a vásárlók közel 200 különböző, újrahasznosítható csomagolású háztartási termék közül válogathatnak majd a mosószerektől a tisztítószerekig, melyeket az áruházlánc folyamatosan vezet be kínálatába. A megújult csomagolást az újrahasznosíthatóságot jelölő zöld-fehér színű embléma teszi könnyen felismerhetővé.
„Elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett, és szeretnénk vásárlóinkat is támogatni abban, hogy környezetbarát vásárlási döntéseket hozhassanak, ennek egyik lépése, hogy termékeinket újrahasznosítható csomagolásban kínáljuk. Szállítóinkkal régóta együttműködünk az ehhez szükséges fejlesztésekben. A Tesco sajátmárkás háztartási cikkek mostantól hozzájárulnak ahhoz, hogy vásárlóink csökkentsék ökológiai lábnyomukat és a műanyaghulladék mennyiségét, miközben árban nem kell kompromisszumot kötniük. Így pénztárcájukat és a környezetet is kímélik” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.
A termékek csomagolását a Tesco a lakossági hulladék újrahasznosítási szabályainak figyelembevételével fejlesztette ki, ami azt jelenti, hogy a vásárlók a háztartási cikkeket használat után a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így azok biztosan újrahasznosításra kerülnek.
A Tesco hosszú távú célja, hogy minden sajátmárkás termékének csomagolását bevonja a körforgásos rendszerbe, és új csomagolásban hasznosítsa újra. Minél több termék csomagolása kerül a szelektív gyűjtőkbe, annál több jut vissza a szállítókhoz alapanyagként, és tér vissza az áruházak polcaira más termékek csomagolásaként. A most bevezetett háztartási termékek egy részének nemcsak a csomagolása újrahasznosítható, de már eleve újrahasznosított anyagból (rPET) készül.
Nem csupán sajátmárkás termékeinek csomagolását zöldíti a Tesco, hanem a szállító partnereitől érkező kínálatban is igyekszik fenntartható választási lehetőséget biztosítani vásárlóinak. Február közepétől például környezetbarát, megújuló alapanyagokból, például bambuszból készülő takarítóeszközök, illetve újrahasznosított műanyagból készülő és 100 százalékban újrahasznosítható tároló dobozok is elérhetők az áruházak polcain. A kínálatban összesen 29 eszköz, például seprűk, lapátok, kefék, illetve szennyestartók és különböző méretű kosarak várnak a környezettudatos vásárlókra.
Az ökotudatos szemlélet az áruházlánc F&F ruházati kollekciójában is megjelenik. A márka új vállfák gyártása helyett újrahasználja a forgalomban lévőket, és csak az elmúlt évben 52 millió műanyagpalackot használt fel, többek között karácsonyi pulóverek és fürdőnadrágok készítéséhez. A klímaválság és az egyre fontosabbá váló környezetvédelem a vásárlók döntéseire is hatással vannak ruhatáruk összeállításában, az F&F ezért nemrég bevezette „Made Mindfully” kollekcióját, amelynek darabjai környezetbarát módon készülnek, azaz előállításuk kevesebb környezeti terheléssel jár, mint a hagyományos termékeké. A kínálatban megtalálhatók többek között több mint 50 százalékban fenntartható forrásból származó anyagot tartalmazó női ruhaneműk, 100 százalékban organikus pamutból készült gyerekruhák és organikus pamutból készült farmerek, amelyek előállításánál 80 millió liter vizet takarítottak meg. Jelenleg az F&F ruházati termékek több mint felénél használnak megbízható forrásból származó anyagot, a cél pedig, hogy az arány 2030-ra elérje a 100 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >