100%-ban újrahasznosítható lesz a Pilsner Urquell palackja
Minden fóliát és műanyagot eltávolítanak a világ első aranyló pilzeni lágerének, a Pilsner Urquell palackjáról és annak másodlagos csomagolóanyagaiból, így a kategóriát teremtő cseh sör 100 százalékban újrahasznosítható palackban kapható a jövőben. A žateci aromakomlónak, a cseh árpának, a speciális sörélesztőnek és a különlegesen lágy ártézi víznek köszönhető prémium minőség és jellegzetes íz azonban továbbra is változatlan.
Stílust és később önállóvá vált kategóriát teremtett Joseph Groll bajor sörfőzőmester 1842-ben Plzeň-ben, amikor a szülőföldjén már kipróbált alsóerjesztésű láger főzési technológiával kombinálta a cseh város környékének legjobb nyersanyagait: a különleges, kétsoros, sima héjú árpát, a szintén helyben termesztett Žatec (német nevén Saaz) komlót, valamint a rendkívül lágy, a Plzeň-i medencéből származó, 100 méter mélyről fakadó ártézi vizet.
A harmonikusan kesernyés, simogató, eredeti íz, amelynek lágy malátaaromája hosszú ideig érezteti hatását, ma is ugyanaz, mint 179 éve. Az íz, „amilyennek a sört eredetileg szánták”, ma ugyanúgy védjegye a világos sörök, azaz a pilseni típus megteremtőjének, mint a gazdagon aranyló szín.
„A hagyományra és az újításra építő megközelítésünkben egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság; ennek jegyében született a döntés, hogy minden nem újrahasznosítható anyagot száműzünk a palackról és annak másodlagos csomagolásából” – mondta Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkák marketing vezetője. A műanyag címkék lecserélésével évente 55 tonna műanyagot takarítanak meg globálisan, azzal pedig, hogy eltávolították a palackok nyakáról az összes fóliát, 45 tonna alumínium felhasználása válik szükségtelenné éves szinten.
A zöld szempontok mellett a csomagolás megreformálása során arra is ügyeltek, hogy a Pilsner Urquell palack prémium vonásait szigorúan környezetbarát megoldásokkal erősítsék. Az újratervezéssel a korábbinál látványosabbá váltak a több mint másfél évszázados tradíciókat megelevenítő jelképek: „a sörgyár kapui, a viaszpecsét és Plzeň város pajzsa hangsúlyosabban köszönnek vissza a palackokon, bemutatva a sörfőző mesterséget, örökségünket és eredetünket. A fenntarthatóság most visszaköszön ennek a világmárkának a palack designján is” – emelte ki Hruska Rita. Az újragondolt és újrahasznosítható, dombornyomott papírcímkék tökéletesen illeszkednek az új palack formájához, tovább erősítve a termékről alkotott prémium benyomást.
A Pilsner Urquell alumínium dobozos kiszerelése pedig ahogy eddig is, hatékonyan visszagyűjthető és újra feldolgozható a mára országszerte elérhető közel 200 darab Returpack által üzemeltetett visszaváltó automatának köszönhetően, vagy gyűjthető otthon szelektíven.
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >