100%-ban újrahasznosítható lesz a Pilsner Urquell palackja
Minden fóliát és műanyagot eltávolítanak a világ első aranyló pilzeni lágerének, a Pilsner Urquell palackjáról és annak másodlagos csomagolóanyagaiból, így a kategóriát teremtő cseh sör 100 százalékban újrahasznosítható palackban kapható a jövőben. A žateci aromakomlónak, a cseh árpának, a speciális sörélesztőnek és a különlegesen lágy ártézi víznek köszönhető prémium minőség és jellegzetes íz azonban továbbra is változatlan.
Stílust és később önállóvá vált kategóriát teremtett Joseph Groll bajor sörfőzőmester 1842-ben Plzeň-ben, amikor a szülőföldjén már kipróbált alsóerjesztésű láger főzési technológiával kombinálta a cseh város környékének legjobb nyersanyagait: a különleges, kétsoros, sima héjú árpát, a szintén helyben termesztett Žatec (német nevén Saaz) komlót, valamint a rendkívül lágy, a Plzeň-i medencéből származó, 100 méter mélyről fakadó ártézi vizet.
A harmonikusan kesernyés, simogató, eredeti íz, amelynek lágy malátaaromája hosszú ideig érezteti hatását, ma is ugyanaz, mint 179 éve. Az íz, „amilyennek a sört eredetileg szánták”, ma ugyanúgy védjegye a világos sörök, azaz a pilseni típus megteremtőjének, mint a gazdagon aranyló szín.
„A hagyományra és az újításra építő megközelítésünkben egyre hangsúlyosabbá válik a fenntarthatóság; ennek jegyében született a döntés, hogy minden nem újrahasznosítható anyagot száműzünk a palackról és annak másodlagos csomagolásából” – mondta Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkák marketing vezetője. A műanyag címkék lecserélésével évente 55 tonna műanyagot takarítanak meg globálisan, azzal pedig, hogy eltávolították a palackok nyakáról az összes fóliát, 45 tonna alumínium felhasználása válik szükségtelenné éves szinten.
A zöld szempontok mellett a csomagolás megreformálása során arra is ügyeltek, hogy a Pilsner Urquell palack prémium vonásait szigorúan környezetbarát megoldásokkal erősítsék. Az újratervezéssel a korábbinál látványosabbá váltak a több mint másfél évszázados tradíciókat megelevenítő jelképek: „a sörgyár kapui, a viaszpecsét és Plzeň város pajzsa hangsúlyosabban köszönnek vissza a palackokon, bemutatva a sörfőző mesterséget, örökségünket és eredetünket. A fenntarthatóság most visszaköszön ennek a világmárkának a palack designján is” – emelte ki Hruska Rita. Az újragondolt és újrahasznosítható, dombornyomott papírcímkék tökéletesen illeszkednek az új palack formájához, tovább erősítve a termékről alkotott prémium benyomást.
A Pilsner Urquell alumínium dobozos kiszerelése pedig ahogy eddig is, hatékonyan visszagyűjthető és újra feldolgozható a mára országszerte elérhető közel 200 darab Returpack által üzemeltetett visszaváltó automatának köszönhetően, vagy gyűjthető otthon szelektíven.
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >