100 000 munkalehetőséget teremt Európában partnereivel a Nestlé
A Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért európai kezdeményezés részeként több mint 150 állást és 90 gyakornoki pozíciót biztosított Magyarországon a 30 év alatti korosztálynak közel egy év alatt. Ma a vállalat üzleti partnerei is csatlakoztak, a fiatalok foglalkoztatását elősegítő vállalásokat téve.
Európai kihívások
Négy fiatal közül egy munkanélküli Európában, Magyarországon ugyan javul a helyzet, de még így is több mint duplája a fiatalok munkanélkülisége az átlagosnak. Az aktuális munkaerőpiaci helyzet jelentőségét és a vállalati szektor aktív szerepvállalásának fontosságát felismerve a Nestlé nagyszabású európai kezdeményezés elindítása mellett döntött tavaly novemberben. A Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért Kezdeményezés részeként a cég vállalta, hogy 2016-ig húszezer 30 év alattinak biztosít munka- vagy gyakornoki lehetőséget az európai piacokon. A tavalyi célkitűzések után az elmúlt nyolc hónapban közel 8 000 munkalehetőséget biztosított a vállalat Európában.
Itthoni sikerek
A Nestlé az elmúlt 4 évben a jelentős beruházásainak köszönhetően 25 százalékkal több munkavállalót foglalkoztat Magyarországon, elérve mára a több mint 2000 főt. A Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért Kezdeményezés keretein belül a vállalat tavaly novemberben vállalta, hogy 50 százalékkal emeli a gyakornoki pozíciók számát és 180 gyakornoknak biztosít munkatapasztalat-szerzési lehetőséget 2016 végéig. Célul tűzte ki továbbá, hogy 150 harminc év alatti fiatal számára biztosít munkalehetőséget három év alatt. Ebből 2014 nyarára több mint 150 harminc év alatti fiatal és 90 gyakornok foglalkoztatása már meg is valósult a Nestlé Magyarországnál.
Partnerségben a jövő generációjáért
A mai napon Európában 200 partnercég csatlakozásával a Nestlé hivatalosan útjára indította az Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért partnerprogramot, több mint 100 000 munkalehetőséget teremtve ezzel a 30 év alatti fiataloknak. A magyarországi cégek közül az Adecco, az Aon Hewitt Magyarország, Dunapack Kft., a Flow Csoport, a Fürge Diák Iskolaszövetkezet, a Nielsen Magyarország, az OSG Form, a Randstad Magyarország és a White&Case Ügyvédi Iroda csatlakozott a programhoz.
Emellett szintén ma indult útjára a Nestlé kezdeményezésére egy, a témába vágó, érintetteket összefogó kerekasztal sorozat azzal a céllal, hogy közös erővel, a szektorok összefogásával a lehető legtöbbet hozzák ki a partnerprogram nyújtotta lehetőségekből. A kerekasztal sorozat szakmai partnere az Aon Hewitt Magyarország és az Antall József Politika- és Társadalomtudományi Tudásközpont, valamint az Új Nemzedék Központ.
„Európai szinten a kezdetektől fontosnak tartottuk, hogy a Nestlé beszállítóit és partnereit is ösztönözzük: járuljanak hozzá a fiatalok foglalkoztatásának segítéséhez. Ma Európában, így Magyarországon is örömmel jelentjük be első csatlakozó partnereinket az Összefogás a Fiatalok Foglalkoztatásáért programhoz” – emelte ki Michael Nixon, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Antall Péter, az Antall József Politika- és Társadalomtudományi Tudásközpont Alapítvány igazgatója a kerekasztal létrehozása kapcsán kiemelte, hogy „Az iparági szereplők a munkalehetőség megteremtésével segíthetik, hogy a felsőoktatásban szerzett tudás és a piaci elvárások találkozzanak. A fiatalok helyzetbe hozásával, a tapasztalatok megosztásával, tehetséggondozással és az érdemi munkavégzés lehetőségével támogathatják a jövő generációját a munkaerőpiacon.”
Siklódi Levente, az Új Nemzedék Plusz kiemelt projektet is megvalósító Új Nemzedék Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója az ünnepélyes aláíráson hangsúlyozta, hogy „A fiatalokat érintő munkaerőpiaci kihívásokra a kormányzati, üzleti, szakmai és oktatási szféra összefogásával lehet hatékony választ adni. A Nestlé tavaly útjára indított kezdeményezése is példásan mutatja, miként igyekszik egy nagyvállalat szerepet vállalni ezen fontos társadalmi ügy kezelésében.”
Uzsák Éva, az Aon Hewitt üzletfejlesztési vezetője szerint „A globális trendek egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy a siker kulcsa a kollaboráció, az együttműködés ereje lesz a jövőben. Kollégáimmal az Aon Hewitt-nál küldetésünknek tartjuk, hogy támogassuk partnereinket azon az úton, amely meghonosítja Magyarországon is a közösség erejére való építkezés, az egyéni küzdelmek helyett a közös sikerekben való gondolkodás kultúráját”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >