10 milliós bírság a Danone-nak
A „könnyű és finom” termékcsalád megtévesztő reklámjáért marasztalták el a céget.
Tízmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft.-t a fogyasztók megtévesztéséért. Az élelmiszertörvény ugyanis tiltja az olyan reklámokat, amelyek úgy tüntetik fel a termék tulajdonságait, mintha az más hasonló termékre nem lenne jellemző. A Danone „könnyű és finom” termékcsaládba tartozó joghurtjainak csomagolásán és reklámjaiban szereplő könnyen emészthető, magas tápanyagtartalmú jelzések azt a látszatot keltették, mintha ez más joghurtokra nem vonatkozna.
A bírság megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy a piac meghatározó szereplőjéről van szó, továbbá hogy 2004-ben már elmarasztalta a céget ugyancsak 10 millió forintra. Akkor a Danone Activia és a Danone Actimel termékek reklámjaival szemben az volt a kifogás, hogy gyógyhatás hamis látszatát keltették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >