10 milliós bírság a Danone-nak
A „könnyű és finom” termékcsalád megtévesztő reklámjáért marasztalták el a céget.
Tízmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft.-t a fogyasztók megtévesztéséért. Az élelmiszertörvény ugyanis tiltja az olyan reklámokat, amelyek úgy tüntetik fel a termék tulajdonságait, mintha az más hasonló termékre nem lenne jellemző. A Danone „könnyű és finom” termékcsaládba tartozó joghurtjainak csomagolásán és reklámjaiban szereplő könnyen emészthető, magas tápanyagtartalmú jelzések azt a látszatot keltették, mintha ez más joghurtokra nem vonatkozna.
A bírság megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy a piac meghatározó szereplőjéről van szó, továbbá hogy 2004-ben már elmarasztalta a céget ugyancsak 10 millió forintra. Akkor a Danone Activia és a Danone Actimel termékek reklámjaival szemben az volt a kifogás, hogy gyógyhatás hamis látszatát keltették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >