10 milliós bírság a Danone-nak
A „könnyű és finom” termékcsalád megtévesztő reklámjáért marasztalták el a céget.
Tízmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft.-t a fogyasztók megtévesztéséért. Az élelmiszertörvény ugyanis tiltja az olyan reklámokat, amelyek úgy tüntetik fel a termék tulajdonságait, mintha az más hasonló termékre nem lenne jellemző. A Danone „könnyű és finom” termékcsaládba tartozó joghurtjainak csomagolásán és reklámjaiban szereplő könnyen emészthető, magas tápanyagtartalmú jelzések azt a látszatot keltették, mintha ez más joghurtokra nem vonatkozna.
A bírság megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy a piac meghatározó szereplőjéről van szó, továbbá hogy 2004-ben már elmarasztalta a céget ugyancsak 10 millió forintra. Akkor a Danone Activia és a Danone Actimel termékek reklámjaival szemben az volt a kifogás, hogy gyógyhatás hamis látszatát keltették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >