10 éves a MOL Fresh Corner: minőségi gasztronómia az utazók szolgálatában

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 05. 14. 11:46

A MOL Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A 2015-ben elindított koncepcióval a MOL célja az volt, hogy új szintre emelje a töltőállomások vendéglátását, és minőségi gasztronómiai élményt kínáljon az utazók és a helyi vásárlók számára. Az elmúlt évtizedben a Fresh Corner az európai régió egyik meghatározó kiskereskedelmi hálózatává vált, és mára több mint 1300 egységgel várja a vásárlókat. 

A MOL Fresh Corner teljes nemzetközi hálózata 2024-ben összesen 65 millió csésze kávét és 43 millió hot-dogot értékesített. Ez másodpercenként több mint két kávét jelent, a hot-dogok pedig egymás mellé helyezve 7 ezer kilométeres láncot alkotva elérnének a Hősök terétől egészen a New York-i Central Parkig. A legtöbb kávét a horvátországi Vukova Gorica töltőállomás vásárolták, összesen több mint 341 ezer csészét, ami átlagosan napi közel ezer kávét jelent.

Magyarországon a Hatvannál, az M3-as autópályán lévő volt a legforgalmasabb egység, ahol több mint 200 ezer kávé fogyott. Hot-dogból is itt volt a legnagyobb forgalom, tavaly ebből is közel 200 ezer fogyott, ami napi szinten meghaladta az 500 darabot.

„A Fresh Corner tíz éve nemcsak egy sikeres márka története, hanem annak a szemléletváltásnak is a bizonyítéka, amely a MOL-t az üzemanyag-kiskereskedelemből a jövő mobilitási és fogyasztói igényeit kiszolgáló szolgáltatóvá formálja”

– mondta Ratatics Péter, a MOL-csoport Fogyasztói Szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója.

Mérföldkövek a Fresh Corner történetében

Tíz évvel ezelőtt megnyílt az első Fresh Corner Budapesten, és ezzel új fejezet kezdődött az útközbeni étkezés világában. A Fresh Corner azóta folyamatosan fejlődik: 2017-ben megduplázta hot-dog kínálatát, 2018-ban pedig már a városi kávézók világába is belépett, amikor megnyílt az első önálló Fresh Corner Café Budapesten, majd 2019-ben a fesztiválokra is elhozta a Fresh Corner élményt az eseményekre kitelepített food truckok és tuktukok formájában.

A minőségi vendéglátás iránti elkötelezettsége egy újabb fontos mérföldkőhöz vezetett: 2021-ben a MOL megvásárolta a magyarországi Marché éttermeket működtető vállalatot, a vendéglátó egységeket pedig azóta Fresh Corner Restaurant néven találhatnak meg a vásárlók országszerte, továbbá megnyílt az 1000. Fresh Corner is. 2022-ben pedig MOL MOVE néven egyedülálló hűségprogramot indított a vállalat, melynek töretlen népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy a programba immár több mint 5 millió ügyfél regisztrált. Szintén ebben az évben Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya csatlakozott nagykövetként, hogy még több emberhez eljuttassa a Fresh Corner élményét.

A kávéértékesítés 2023-ban átlépte a 10 milliós mérföldkövet Magyarországon, ami többek között a minőségi arabica és robusta alapú kávék és kávékülönlegességeknek is köszönhető. 2024-ben a Fresh Corner hot-dogjai – az ismert Pick kolbászokkal – számos élelmiszerlánc üzleteiben elérhetővé váltak, 2025-ben pedig új fejezet nyílt a történetében: a korábbi tapasztalatok összeszedve készen állt a vállalat, hogy a töltőállomási környezetből kilépve egyre több helyen és formában álljon a vásárlók rendelkezésére legyen az egyetemi büfé, repterek, tömegközlekedési csomópontok vagy irodaházak kávézói.

A MOL és a gasztronómia kapcsolata

„A MOL és a gasztronómia kapcsolata nem újkeletű: 10 éve tettük meg az első lépést a minőségi gasztronómia felé az idén 10 éves Fresh Corner kávézólánc bevezetésével. A Fresh Corner üzleteinkben nap mint nap arra törekszünk, hogy friss pékárukkal, minőségi 100% brazil arabica kávéval és arabica-robusta ötvözettel, valamint a régió közönségkedvenc hot-dogjaival és kiemelkedő kiszolgálással tegyük különlegesebbé ügyfeleink útjait. A 10 éves évforduló alkalmából a MOL különleges aktivitásokkal készül egész évben a vásárlók számára, amelyek közelebb hozhatják azok számára is a Fresh Corner egyedülálló gasztronómiai élményét, akik eddig szkeptikusak voltak”

– mondta el Styaszny Endre, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Ünnepi meglepetések a 10. évforduló alkalmából

A Fresh Corner vásárlói egész évben meglepetésekre számíthatnak. Áprilistól minden hónapban a MOL Move felhasználók az applikációban exkluzív Fresh Corner kedvezményeket szerezhetnek vásárlásaik után, valamint megkóstolhatják a születésnapra készült különleges kiadású kávét, a Golden Flat White-ot. Ráadásul minden hónapban újabb meglepetések, termékek és ajánlatok várják majd a vásárlókat.

A Fresh Corner a MOL „SHAPE TOMORROW” 2030+ stratégiájának része, amelynek célja, hogy a vállalat közelebb kerüljön a fogyasztókhoz, és olyan szolgáltatásokat kínáljon, amelyek valódi igényeket elégítenek ki. A jövőben a Fresh Corner további fejlesztésekkel és bővítésekkel erősíti piacvezető pozícióját a régióban.

Kapcsolódó cikkeink