10 éve vezette be az IKEA ezt a termékcsaládot
2014-ben hajtotta végre az IKEA eddigi történetének legnagyobb választékcseréjét, amikor egyetlen éjszaka alatt állt át a FAKTUM-ról a METOD termékcsaládra. A konyharendszer a megújult vásárlói igényekre reagált, és bevezetése óta töretlen népszerűségnek örvend: az elmúlt tíz évben az IKEA összesen 212 ezer METOD-konyhát értékesített Magyarországon.
A konyha ma már több, mint ételkészítésre használt terület. A főzés gyakran közös családi program, a konyha pedig sokszor tölti be az étkező szerepét is, ahol a családtagok beszélgetnek, dolgoznak, vagy a gyerekek írják a házi feladatukat, miközben a vacsora készül. A konyhák új szerepe a vásárlói igényeket is megváltoztatta. Erre reagált az IKEA, amikor 2014-ben átállt a METOD termékcsaládra, és egyetlen éjszaka alatt mintegy 1100 új terméket vezetett be az áruházaiban.
Konyhabútoraival a svéd bútoráruházlánc egy megfizethető, ám tartós és sokféleképpen variálható lehetőséget kínál a vásárlóknak – egy konyhát, amely minden otthonhoz illeszkedik, és amiben generációk nőhetnek fel. A METOD bútorrendszer 16 ezer különböző kombinációs lehetőséget nyújt a vásárlóknak, az elemek magas minőségének köszönhetően pedig hosszútávra tervezhetnek, amelyet a termékre szóló 25 éves garancia is bizonyít.
Praktikus és variálható
Ahogyan nincs két egyforma család, úgy nincs két egyforma „tökéletes konyha” sem. Az ideális konyhaszekrény más és más lehet attól függően, hogy a konyhát hányan és mire használják, mekkora a hely vagy milyen gépeket szeretnénk. Az IKEA ezért úgy alakította a METOD rendszert, hogy azt mindenki a saját igényeihez igazíthassa. A termékcsaládban egyaránt megtalálhatóak hagyományos és minimalista bútorok, valamint az ezek közötti átmenetet képező stílusok, az új fajta anyagok használata pedig megfelel az IKEA fenntarthatóság és újrahasznosítás támasztotta jövőbeni elvárásainak.
Több mint 200 ezer eladott konyha
Variálhatóságuknak, sokoldalóságuknak és tartósságuknak köszönhetően az új konyhaszekrények népszerűek lettek az IKEA vásárlóinak körében. 2014-2024 között az IKEA összesen 212 ezer METOD-konyhát értékesített Magyarországon. Ami a konyhaszekrények színét illeti, a magyarok a klasszikus, letisztult árnyalatokat részesítik előnyben: a 2023-as pénzügyi évben[1] a legnépszerűbb szín a fehér volt (51%), ezt követi a törtfehér (31%), majd a bézs (6%). A színes konyhaszekrények közül a legtöbben a zöld árnyalatot választották (6%).
Tervezd meg magad, vagy kérj segítséget!
A METOD konyhát a szekrényektől a fogantyúkig a vásárlók tervezhetik meg az IKEA 3D-s konyhatervezőjében, de természetesen továbbra is igénybevehető szakmai segítség például az IKEA pécsi és debreceni Tervezőstúdióiban, az online vagy áruházi 90 perces tanácsadás során, ahol egy konyhaszakértő segít a jól működő, praktikus, egyedi igényekre szabott konyha megtervezésében.
Kapcsolódó cikkeink
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Negyvenezer adag törődés: az Élelmiszerbank és egy budapesti partiszervíz cég összefogásával új szintre lépett az ételmentés Magyarországon
2024. november 20-án elérte a negyvenezredik adagot a Magyar Élelmiszerbank…
Tovább olvasom >Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >