1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) – a tavalyinál 75%-kal többet – kíván beruházni Brazíliában a Coca-Cola. A döntés hátterében a termékek iránti erőteljes kereslet és az országban tapasztalt vártnál lendületesebb növekedés áll.
A vállalat tervei között szerepel 14 új gyártósor telepítése, ami megegyezik az elmúlt három évben üzembe állított összes új gyártósor számával – írja az ESM Diego Granizo, a The Coca-Cola Company brazíliai operációjának alelnöke és igazgatója által a Valor Econômico napilapnak adott nyilatkozatra hivatkozva. A vállalat egy új üzem építését is tervezi Minas Gerais államban, és vizsgálja egy további gyár építésének lehetőségét São Paulóban. A beruházásnak része továbbá nyolc új disztribúciós központ létesítése és tíz meglévő üzem bővítése is, főként Brazília déli, délkeleti és közép-nyugati régióiban.
A beruházás fenntartható növekedési célokat is szolgál többek között a csomagolás újratervezése és a vízfelhasználás optimalizálása révén. A Coca-Cola emellett két új, visszaváltható palackos italokra specializált gyártósort is üzembe helyez, válaszul a vásárlóerő csökkenésére és az alacsonyabb árú opciók iránti igényre.
A cég alkoholos RTD-ital portfólióját is folyamatosan bővíti Brazíliában, miután ez a szegmens erőteljes növekedést mutat. A vállalat az elmúlt két évben bevezette a Jack Daniel’s koktélt Mexikóban és Brazíliában, valamint együttműködésre lépett az Absolut Vodkával egy Sprite-alapú ital piaci bevezetése érdekében.
A Coca-Cola a globális árupiaci bizonytalanságok – különösen az amerikai vámok miatt megemelkedett alumíniumárak – okozta aggodalmakat a belföldi alumínium-beszerzés fokozásával enyhítené, bár jelenleg korlátozottak a belső források.
Kapcsolódó cikkeink
A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Trump bejelentette: nádcukorra válthat Amerikában a Coca-Cola – pánik a kukoricaiparban
Donald Trump amerikai elnök közösségi oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >