1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot cserélt le – a 2025-ös céldátumhoz képest 16 hónappal korábban- , együttműködve a világ legikonikusabb FMCG márkáival. Ezzel jelentős fenntarthatósági mérföldkőhöz ért a fenntarthatóbb csomagolási megoldások egyik nemzetközi vezető szállítója.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/DS-Smith-1-milliard-darab-muanyag-csomagoloanyag-kivaltasa-1024x576.jpg)
A DS Smith 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki 2020 óta
2024 májusáig a DS Smith több mint 1,2 milliárd darab műanyagot váltott ki csomagolási megoldásaival nemzetközi szinten, a kitűzött cél előtt 16 hónappal.
Az eredmény a DS Smith A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiájának részeként 2020-ban létrehozott műanyagkiváltási- és -csökkentési programban gyökerezik, amely támogatja a vállalat célkitűzését, A csomagolás újraértelmezését egy változó világban.
A DS Smith célkitűzése teljes működési területére, Európa és Észak-Amerika szerte összesen 27 országra terjed ki, azon közös, körforgásos cél elérése érdekében, hogy a hulladékot visszaszorítsák és az anyagok hosszabb ideig használatban maradjanak. Magyarország döntő szerepet játszott ebben az eredményben: több mint 34 millió darab műanyagot váltottak ki rostalapú alternatívákkal a hazai kezdeményezéseknek köszönhetően.
A szupermarketek polcain olyan mindennapi műanyag csomagolási cikkeket cseréltek le, mint a zöldség-gyümölcs kistálcák, üdítős palackok esetében gyakran használt zsugorfólia és műanyag tasakok.
Egyre növekszik a műanyagkiváltás iránti kereslet, a vállalat Kelet-Európában csaknem megduplázta az éves szinten leváltott műanyag mennyiségét, mióta 2020-ban meghatározta az erre vonatkozó célkitűzését.
Az 1 milliárdos cél elérésében kulcsfontosságú eszköz volt a DS Smith Körforgásos Tervezési Alapelveki (Circular Design Principles) és a Körforgásos Tervezés Mérőszámai (Circular Design Metrics), amelyek a DS Smith tervezési folyamatának alapvető részét képezik és az Ellen MacArthur Alapítvánnyal együttműködve alkotott meg. A DS Smith mind a 800 designerét képezték a Körforgásos Tervezés Alapelvei szerinti tervezésre, akik a vevőkkel együttműködésben értékelni tudják a csomagolás fenntarthatósági teljesítményét többek között az újrahasznosított tartalom, az újrahasznosíthatóság, az indikatív becsült CO2-kibocsátás, a felesleges hulladék szintje és az ellátási lánc paraméterei mentén.
A DS Smith – a csomagolás iparágban elsőként – számos szegmensben kezdte alkalmazni a Körforgásos Tervezés Mérőszámait (Circular Design Metrics), úgy mint a kiskereskedelmi árucikkek, élelmiszer és ital termékek, autóalkatrészek és ipari eszközök.
„Amikor meghatároztuk A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiánkat, olyan célokat akartunk kitűzni, amelyek a DS Smith-en kívül és belül is környezeti változásokat eredményeznek. Azzal, hogy innovációval segítjük vevőinket a műanyag kiváltása kapcsán vagy mennyiségének csökkentésében, reagálunk a műanyagszennyezés mérséklésére irányuló társadalmi igényekre, valamint szorosabbra fűzzük kapcsolatainkat vevőinkkel.
Kulcsfontosságú szerepet tölt be a csomagolás az ellátási láncokban, és pozitív hatást gyakorolhat vevőink fenntarthatósági céljainak elérésében, tovább lépve közösségeinkre rés jövőnkre. Épp ezért rendkívül motiváltak vagyunk, hogy hatékonyan és minél szélesebb körben támogassuk hazai környezetünkben a magyar és nemzetközi vállalatokat.”
– mondta el Szabó Levente, DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Amcor: kávévásárláskor a csomagolás és újrahasznosíthatóság is fontos
Egy az Amcor által végzett kutatásból kiderült, hogy az európai…
Tovább olvasom >Környezetbarát lépésre szánta el magát a Tesco
A Tesco szupermarketlánc új, környezetbarát lépést jelentett be, amely az…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Romlott a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben júniusban, Magyarországon javulás
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Vezetőváltás az Eisberg Hungary élén
Gazsi Zoltán több mint másfél évtizede vezeti ügyvezető igazgatóként az…
Tovább olvasom >Egyre csökken Magyarországon a kisboltok száma
Az elmúlt évek tendenciája nem hagy kétséget: a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >