„Ez egy kölcsönösen előnyös együttműködés”

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 05. 19:37

Wittner Márton, a SPAR első franchise-partnere 2012. szeptember 20-án nyitotta meg SPAR Partner üzletét Móron, a Wekerle út 34. szám alatt, melyet egy SPAR Express üzlet követett november 15-én. Márton 1989-ben kezdte a kereskedelmi szakmát, üzleteit családi vállalkozásként üzemelteti feleségével együtt, és három gyermeke közül már a legnagyobb is segíti a munkát. Nagy tapasztalatokkal bíró kereskedőként munkájában meghatározó a vevőközpontúság, a vásárlók szeretete, mely a SPAR-ra is jellemző, s így közös érték.

  • Trade magazin: Miért döntött úgy, hogy csatlakozik a SPAR-hoz magánkereskedőként?Wittner Márton: A SPAR számomra mindig a minőséget jelentette, és jelenti. Mindig csodálattal néztem a szép portált, a rendezett boltokat. Szimpatikus volt, hogy a SPAR is a vásárlóra helyezi a legnagyobb hangsúlyt, ez találkozik az én hitvallásommal is. A bicskei SPAR Húsüzemből érkező húsárut nagyon megbízhatónak tartom, ez is egy fontos érv volt a csatlakozás mellett.
  • Tm: Mik az első tapasztalatok az együttműködéssel kapcsolatban?
  • WM: Abszolút pozitívak. A heti 6-szori frissáru-szállítás és az, hogy a megrendelt áru egy körben, ugyanabban a teherautóban érkezik, legyen szó baromfiról vagy fagyasztott pékáruról, nagyon megkönnyíti a munkaszervezést. Az éles indulás előtt a SPAR nagykereskedelmi partnerem volt, így még előzetesen leteszteltük a rendszert.
  • Tm: Hogyan sikerült egy teljesen más rendszert integrálnia a boltjába?
  • WM: Sokat dolgoztunk a családdal és a SPAR-os kollégákkal, de megérte! A modern árugazdálkodási rendszer által biztosított automata rendelés, automata árubemenet és a naprakész nyilvántartás gondoskodik az üzletem optimális készletszintjéről, így a vásárlóimat folyamatosan feltöltött polcok várják.
  • Tm: Milyen visszajelzések érkeztek a vásárlóktól? Hogyan fogadták a változást?
  • WM: Ez egy kisváros, gyorsan elterjedt a hír a váltásról. Először kíváncsian méregették az üzlet falán a SPAR logót és izgatottan kérdezték, hogy továbbra is megtalálják-e a kedvenc termékeiket az üzletben. Megnyugtattam őket és később személyesen is meggyőződtek róla, hogy a kedvenc üzletük csak még jobb lett a SPAR-hoz való csatlakozással.
  • Tm: Milyen visszajelzések érkeztek a SPAR márkatermékekről?
  • WM: A vásárlók kedvelik őket, hiszen kiváló ár-érték arányt nyújtanak. Széles vásárlói igényt elégítenek ki, és kedvező áruk, tetszetős csomagolásuk miatt gyorsan népszerűek lettek.
  • Tm: Milyen az együttműködés a SPAR-os kollégákkal?
  • WM: Bár eltérő háttérrel és munkatapasztalatokkal rendelkezünk, a szakma és a vevők szeretete összeköt minket, ezért rögtön megtaláltuk a közös hangot. A SPAR-os kollégák rendkívül készségesen folyamatos technikai és szakmai segítséget nyújtanak, mindenben számíthatok rájuk.
  • Tm: Mi a különbség a Partner és a másodikként megnyílt Express üzlet között?
  • WM: A Partner üzlet egy nagyobb bolt, melyre a SPAR-os akciós szórólap is érvényes minden héten. Méretéből fakadóan (kb. 100 m2) az Express üzlet kisebb választékkal várja a vásárlókat és inkább a gyors napi bevásárlásra alkalmas. Erre az üzletre nem érvényes az akciós szórólap.
  • Tm: Mi az, amit magánkereskedőként Ön tud nyújtani a SPAR-nak?
  • WM: Egy másfajta, emberközelibb szemléletet, tulajdonosi hozzáállást hoztam a SPAR-ba, szerencsére a kollégákban megvan a nyitottság a kölcsönös tapasztalatcserére, így sokan jönnek hozzám a bicskei központból megnézni az „első fecskét”.
  • Tm: Mit üzen a SPAR leendő franchise-partnereinek?
  • WM: Azt, hogy bátran vágjanak bele az együttműködésbe, hiszen csak nyerhetnek!

(x)

Kapcsolódó cikkeink