Torkos csütörtök plusz: profi étteremhét Budapesten

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2012. 02. 29. 11:52

A Torkos csütörtök tapasztalataiból több következtetést is le lehet vonni, eggyel biztosan nem foglalkozik a szaksajtó sem: a közösségi marketing erejével. Akár a földrajzi közelség, akár valamiféle érdekközösség fog össze éttermeket, együtt könnyebb a legtöbb cél megvalósítása.

A DiningCity Budapest által kezdeményezett Éttermi hét méretén és „szabályain” túl azért sem hasonlítható össze a Torkos Csütörtökkel, mert előbbit egy – most már 14 országban működő – magánvállalkozás szervezi, emellett a DiningCity étteremkeresőben szereplő éttermek biztosan profitálnak az akcióból. Bárkik is álljanak össze, az Éttermi hét tanúsága szerint a beszállító cégek is könnyebben vállalnak a támogató szerepet ilyen kezdeményezésekben, mint a „szinglik” próbálkozásaiban.
A sok országban, például az USA-ban is rendkívül sikeres, nálunk idén március 26 – április 1 között zajló promóció-sorozatban a csatlakozó vendéglátóhelyek az általuk előre vállalt mennyiségben kínálnak menüt nagyon „előnyös” áron – függetlenül a hely pozícionáltságától egységesen 3 ezer forintért. Idén ez Budapesten éttermenként naponta 20-40 vendéget érint, ők előzetes internetes előjegyzés után 3 fogásos menüt kapnak.

Kiss Zoltán, a DiningCity.com budapesti munkatársa szerint – amennyire lehetőségeik engedik – rendszeresen ellenőrzik is a szolgáltatás minőségét, tavaly csak egy-két üzlettel volt némi probléma: kissé túlvállalták magukat. Olyan is előfordult, a jelentkezések közel 10 százalékában, hogy a beregisztrált vendég nem érkezett meg. Idén emiatt a cég weboldalán lehetőséget ad a rendelések törlésére vagy módosítására is.

A hírverésről és az asztalfoglalás megszervezéséről a cég gondoskodik, ahogy arról is, hogy a helyfoglalók a visszaigazoláson kívül 3 nappal a kiválasztott időpont előtt mailben külön emlékeztetőt is kapjanak, az adott reggelen pedig sms figyelmezteti őket a programra.

Kapcsolódó cikkeink