Magazin: Az alkohol csillogása
Az alkoholos italokkal foglalkozó ismert brit szaklap, a Drinks International hosszú idő óta évente elkészíti a világ legnagyobb márkáinak forgalmi adatok alapján összeállított sorrendjét. Idén történt először, hogy az egyébként a 2010-es eladási adatokat is tartalmazó, márciusban nyilvánosságra hozott lista a különféle brandek 2012-beli értéke alapján rangsorol (A munkában a márkák értének becslésére specializálódó Brand Finance ügynökség volt a kiadvány segítségére.)
Az adatokból „szemezgetve” az azok alapjául szolgáló bonyolult pénzügyi mátrixot meg sem kíséreltük megfejteni, kommentárként is csak annyit fűznénk a sorrendhez, hogy az előkelő helyen álló mindkét kínai márkanév mögött egy, az európai italok közül talán leginkább a vodkához hasonlító párlat, a baiju áll, ami – lehet, hogy ezzel Ázsiában azért vitatkoznának – Budapestről nézve nagyon hasonlít a kissé alacsonyabb alkoholtartalmú koreai sojuhoz.
Első táblázatunkban az egymilliárd dollárnál magasabb értékű brandeket jelezzük. Második táblázatunkban – adatok híján – a két kínai brand nem szerepel (de nem nehéz elképzelni, hol állnának benne).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >