Magazin: A kócsag üzenete

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 09. 12:56

„Az öröm illatos emlékei” – amikor a Garamvári Szőlőbirtokról származó termékeket bemutató Wlasitsch Andrea, a családi vállalkozás által működtetett Vincent Pezsgőpince és a lellei szőlőbirtok gazdasági igazgatója beszél a borról, érezzük, szó szerint érti hirdetésük szlogenjét. És a varázs akkor sem múlik, amikor a marketing, az üzleti adatok kerülnek szóba.

A kocsag uzenete 1

Más érzés az értékesítésben elért siker, és más az, amikor a lellei szőlőinkben sétálva olyasmi jut eszembe, hogy aki borainkat kóstolja, bárcsak érezné az örömöt, amit a rügyfakadás, a növekvő fürtök látványa, a szüret, a kierjedt újbor zabolátlan íze ad. Számomra minden megnyitott palack – belül és kívül egyaránt – azokat a pillanatokat hordozza, amiket a Balaton partján megpihenve átélek. Mélyen hiszek abban, hogy jók a boraink és a pezsgőink.

A hit mögött ott a profi háttér is!

A Garamvári Szőlőbirtok olyan családi vállalkozás, ahol lassan a harmadik generáció kezdi meg az 1990-ben létrejött örökség alakításának, építésének egy életen át tartó munkáját.

Borkereskedelemmel kezdtük, a hazai bortermelőket szándékoztuk megismertetni, összekapcsolni a hazai és a nemzetközi gasztronómiával. A minőségi változást a lellei birtok megvásárlása, az üzemi épület felépítése, berendezése, fokozatos fejlesztése hozta. Tudatosult bennünk, hogy csak azért tudunk felelősséget vállalni, amit mi magunk nevelünk, metszünk, szüretelünk, palackozunk!

Mekkora területen történik mindez?

Az elmúlt másfél évtizedben szőlőterületünk 74,5 hektár termőszőlőre és 7 hektár betelepítésre váró területre növekedett. Ebből közel 50 hektár területen az öreg ültetvényeket friss telepítésekkel újítottuk meg, kialakítva a korszerű művelési mód lehetőségét, odafigyelve a terméskorlátozásra. Hektáronként 5000 tőkét telepítettünk olyan nemzetközi és hagyományos magyar fajtákkal, amelyek illenek a cég szakmai elvárásaihoz és termékpalettájába.

A borkedvelő közönség mind nagyobb részének elismerését kívántuk elnyerni – a minőség mellett – a választék bővítésével is. Új, korszerű fajtákat is telepítettünk, köztük régi-újként a kadarkát, továbbá a pezsgőalapborok színesítése érdekében a furmintot és a pinot blanc-t.

A termelési feltételek optimalizálását, a korszerű művelés kialakítását új traktorok, talajművelő eszközök és permetezőberendezések segítik. Arra törekszünk, hogy az egyes szőlőfajtákra jellemző ízt és zamatot biztosító termést szüreteljünk, aminek alapját a visszafogott tőketerhelés és az optimális szüreti időpont meghatározása adja.

Mit érzékel mindebből a fogyasztó?

Az érték a kóstolás után dől el – hisszük, hogy ha a palackot kinyitotta a vásárló, már beszél helyettünk a borunk. Pincészetünk borai a borvidék gyümölcsös jegyeit, szőlőinek értékét hordozzák magukban, akárcsak a borvidék többi jó minőségű bora.

De hogy a fogyasztó felfigyeljen termékünkre az üzlet polcán, addig a pontig el kell jutni – többek között ezt kívánjuk elérni kommunikációs koncepciónk fejlesztésével.

Hogy boraink ár-érték aránya jó, az nálunk azért nem közhely, mert a borvidék más jó nevű borászataival ellentétben – az övékkel azonos minőségű – termékeinket elsősorban nem a szakboltora, a vendéglátás áraira, hanem a hipermarketekben, nagy üzletláncokban is eladható árra pozicionáltuk. Ennek megfelelően minden érdeklődőhöz eljuthatnak.

Birtokszelekciós borainkról azt szeretnénk tudatosítani a borértővel, hogy ezek limitált mennyiségű, kiemelkedő minőségű, egyedi tételek, melyek csak a legkiválóbb termésből, azaz nem is minden évben készülnek. E termékeket elsősorban a gasztronómiának kínáljuk.

A kocsag uzenete 2Nem úgy beszél a borról, ahogy egy üzletasszonytól várná az ember!

És a külső?

Megújul a Kócsagos sorozat címkéje. A különleges termőterület egyik védett állata a nemes kócsag, amelynek szépsége, tisztasága megihletett minket. A sorozat 15 évvel ezelőtti megalkotásával érzékeltetni akartuk, hogy filozófiánk szerint nem a cicoma, hanem a tiszta egyszerűség hordozza az értéket. A szőlőfajta gyümölcsösségének, ízharmóniájának üzenetét hivatottak érzékeltetni az új Kócsagos sorozat letisztult címkéi is: mindet a fejedelmi tánc mozdulata színesíti, aranypatina keretezi, hozzáillő kupak kíséri; kifejezi, hogy minden borunk egyénileg is nemes, csak oltalom alatt álló, eredetvédett termőhelyről kerül a vásárlókhoz!

Cégük másik sikeres pillére a pezsgő!

Budafokon a legmodernebb gépparkkal felszerelt, 6000 négyzetméteres pincerendszerben gyártunk pezsgőt tradicionális eljárással – palackrázó gépekkel és egy a világ legkorszerűbb berendezésének számító Perrier degorzsálóvonallal. Garamvári Vencel nagy szaktudással irányítja a pezsgőkészítést, mely több évtizedes tapasztalatra és gyakorlati tudásra épül.

Vincent pezsgőink mindegyike igazi egyéniség – ezek címkéit is tavaly újítottuk meg –, minden fogyasztó kedvére megtalálhatja az ízlésének legjobban megfelelőt közülük! Minimum 18 hónapot, de inkább éveket érlelődnek a palackban likőrözés előtt. Minőségüket nemcsak a borversenyeken elért eredményeik bizonyítják, de az is, hogy kiválóan szerepelnek a Nemzeti Borkiválóságok között, és a Külügyminisztérium borválogatásában is. Ebben az évben Superior kategóriában képviselik hazánkat.

Kapcsolódó cikkeink