OKSZ: a digitális árcédulát nem kell folyton cserélgetni
Zökkenőmentesebbé teszi a vásárlási folyamatot a digitális árcédula, mert ezzel a vevők minden időben a tényleges árakkal szembesülhetnek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Vámos György kifejtette, hogy jelenleg az árcédulákat macerás cserélgetni, a kereskedők nem tudják az árakat a pénztárgépben is másodperc pontosan a változáshoz igazítani. A digitális árcédulával viszont amellett, hogy olcsóbb a címkék cseréje, lehetővé válik az árváltozások valós idejű követése, így árváltoztatás esetén az új fogyasztói ár jelenik meg egyidőben a pénztárgépben és a polcon. A főtitkár szerint ennek eredményeként megszűnik az a probléma, hogy a vásárló – a címkecsere időigényessége miatt – csupán a pénztárhoz érve szembesül a megváltozott árakkal.
Vámos György emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok értelmében, ha egy vásárló a polcon, a nyugtán, avagy az áruházi újságban eltérő árakkal találkozik, a legalacsonyabb árat kell megfizetnie.
Úgy vélte, hogy a kereskedők számára nem éri meg félóránként, ötpercenként változtatni az árat, mert ha a vásárló zavarba jön, a jövőben esetleg máshol vásárol. Elmondta: a magyar fogyasztóvédelem minden vonatkozó uniós szabályozást átvesz, így azt is, miként kell az árat feltünteni, valamint az előírást, miszerint kötelező jelezni az egységárat is. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett az OKSZ kommentár a májusi kiskereskedelmi adathoz
A májusi kiskereskedelmi adatok újabb figyelmeztetést hordoznak: a kormányzat által…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: az árrésstop kapcsán nincs harmóniában a diagnózis és a javasolt gyógymód
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >