OKSZ: a digitális árcédulát nem kell folyton cserélgetni
Zökkenőmentesebbé teszi a vásárlási folyamatot a digitális árcédula, mert ezzel a vevők minden időben a tényleges árakkal szembesülhetnek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Vámos György kifejtette, hogy jelenleg az árcédulákat macerás cserélgetni, a kereskedők nem tudják az árakat a pénztárgépben is másodperc pontosan a változáshoz igazítani. A digitális árcédulával viszont amellett, hogy olcsóbb a címkék cseréje, lehetővé válik az árváltozások valós idejű követése, így árváltoztatás esetén az új fogyasztói ár jelenik meg egyidőben a pénztárgépben és a polcon. A főtitkár szerint ennek eredményeként megszűnik az a probléma, hogy a vásárló – a címkecsere időigényessége miatt – csupán a pénztárhoz érve szembesül a megváltozott árakkal.
Vámos György emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok értelmében, ha egy vásárló a polcon, a nyugtán, avagy az áruházi újságban eltérő árakkal találkozik, a legalacsonyabb árat kell megfizetnie.
Úgy vélte, hogy a kereskedők számára nem éri meg félóránként, ötpercenként változtatni az árat, mert ha a vásárló zavarba jön, a jövőben esetleg máshol vásárol. Elmondta: a magyar fogyasztóvédelem minden vonatkozó uniós szabályozást átvesz, így azt is, miként kell az árat feltünteni, valamint az előírást, miszerint kötelező jelezni az egységárat is. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új főtitkár az Országos Kereskedelemi Szövetség élén
Dr. Kozák Tamás váltja Vámos Györgyöt az OKSZ főtitkári pozíciójában.…
Tovább olvasom >Az élelmiszerkereskedelmi üzletekben több mint 1400 italcsomagolás-visszaváltó automata üzemel majd
Január elsejétől indul az üdítő- és szeszesitalok csomagolásának – műanyag,…
Tovább olvasom >Főtitkárt keres az Országos Kereskedelmi Szövetség
Főtitkárt keres az Országos Kereskedelmi Szövetség, Magyarország egyik vezető érdekképviseleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >