Képes beszámoló a barcelonai Alimentaria 2012-ről

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2012. 03. 28. 12:35

Március 26-án nyitott a világ három legnagyobb élelmiszer- és vendéglátó-ipari szakkiállításainak egyike, a barcelonai Alimentaria. A látottak alapján úgy tűnik, a gazdasági válság nemigen befolyásolta a látogatókat – a hatalmas pavilonokban ugyanúgy hullámzik a kíváncsi tömeg, mint az elmúlt évek konjunktúrájának idején.

Az irigylésre méltó eredmények persze a profi rendezésnek is köszönhetőek; a katalán város 4-5 csillagos szállodái nem véletlenül teltek meg a Spanyolország más tájairól és a világ minden tájáról érkező sötét öltönyös üzletemberekkel. Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, a szervezők 2011-ben is hatásos promóciós kampányokat folytattak otthon és külföldön egyaránt – országon belül példamutatóan együttműködtek a városi és tartományi hatóságokkal, kamarákkal és szövetségekkel, a kiállítás külföldi promóciós büdzséjét pedig 20 százalékkal emelték a két évvel ezelőttihez képest.

Hogy a méreteket érzékeltessük: az Alimentariát idén 95 ezer négyzetméteren rendezik, a két nemrégiben elkészült nagy pavilont is igénybe véve. 4000 cég mutatja be termékeit, szolgáltatásait – közülük 75 országból 1300 külföldi vállalkozás. A szervezők várakozásai szerint 140 000 szakmai látogató tekinti meg a rendezvényt, ebből 35 000 érkezik a határokon túlról.

A látványosságot a sokszínűség is fokozza: több ázsiai és dél-amerikai ország először jelent meg a seregszemlén, és a korábbiakhoz képest jóval nagyobb standdal képviselteti magát Mexikó, Törökország, Belgium, Románia – utóbbi a maga 450 négyzetméterével élelmiszeripari nagyhatalomnak tűnhet, ahogy egy magyar kiállító fogalmazott. Szomorúan tesszük hozzá, ennek a területnek tizedét sem éri el a magyar megjelenés mértéke. (A magyar szereplésről nemsokára külön is beszámolunk.)

A szervezők az élelmiszer-ipart hagyományosan szektorokra bontják, így az Alimentariat különböző területek szakkiállításának gyűjtőrendezvényeként pozícionálják. Azaz bizonyos értelemben külön rendezvényként kezelik a tejipart, az édesipart, a borászatot és a többi meghatározó iparág bemutatkozását. Előfordul, hogy a nagyobb kiállítók némelyike két helyen is vásárol területet, saját iparági pavilonjában, illetve tematikus blokkokon belül, például az organikus termékek vagy a vendéglátás szektorán belül.
A két kimagaslóan legnagyobb területet idén is a borászat (Intervino), és a húsipar (Intercarn) foglalta el, 21 illetve 11 ezer négyzetméterrel.

A rendezvény egyik meghatározó újdonsága az Alimentaria Hub projekt, amely a kiállítás olyan aktivitásait gyűjti össze, amelyek az élelmiszeripar innovatív jellegét és sokszínűségét erősítik, és az üzleti lehetőségek felismerését segítik; mindennek része egyidejűleg a számos konferencia és fórum, az innovatív termékek speciális bemutatója, a sajtósarok és sok más elem.
(folytatjuk)

Kapcsolódó cikkeink