A SPAR a Belvárosi Sörfesztivál főtámogatójaként is az igényes sörfogyasztást népszerűsíti
A hazai kiskereskedelmi üzletlánc polcain egyre nagyobb teret nyernek a magyar kézműves és kisüzemi sörök, a fogyasztók közül pedig sokan már inkább a minőségre helyezik a hangsúlyt a mennyiség helyett. A Belvárosi Sörfesztivál főtámogatójaként is ezt a missziót folytatja a SPAR Magyarország.
A SPAR hosszú évek óta elkötelezetten törekszik arra, hogy a hazai kisvállalkozások minőségi kézműves termékeit közelebb hozza a fogyasztókhoz: ennek egyik jó példájaként felkarolta és ösztönzi a magyar kisüzemi sörfőzdék egyedi ízű, különleges termékeinek megjelenését az áruházlánc polcain, amivel a minőség alternatíváját nyújtja a mennyiségi fogyasztás helyett. Az üzletlánc célkitűzései egybeesnek a 11 éves Belvárosi Sörfesztivál missziójával, így az idén augusztus 30. és szeptember 4. közötti, Szabadság téri rendezvény főtámogatójaként lépett elő. A fővárosi eseményen így a SPAR áruházaiban kapható magyar sörök is felvonulhatnak, az üzletlánc szakmai támogatásával pedig elősegíti a fesztivál további fejlődését.
Bár a nagyüzemi vagy középáras termékek piaca erős, a magasabb árfekvésű sörök évről évre válnak különlegességükből adódóan egyre népszerűbb fogyasztási cikké. A kisüzemi sörfőzdéknek és a nemzetközi trendeknek köszönhetően a termékkörben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a felsőerjesztésű sörök – az illatos IPA-k, az éjfekete stoutok, vagy a főleg búzasörből készült gyümölcsös tételek. E stílusok térnyerésében jelentős a SPAR hálózat szerepvállalása, amelynek köszönhetően a korábban főleg sörcsapra, hordóba termelt sörkülönlegességek üvegekben és dobozokban is széles körben elérhetővé váltak.
„A Belvárosi Sörfesztiválon, aki szereti a sört, az megtalálja, amit keres, hiszen a lehető legszélesebb palettát mutatjuk meg évről évre. Nagyüzemeket, külföldi érdekességeket és hazai kisüzemi sörfőzdéket egyaránt meghívunk, a kulináris élményt biztosítva pedig a sörökhöz jól társítható, széles streetfood-kínálatot vonultatunk fel. Tavaly a pandémia ellenére is több mint százezer látogatót vonzott az esemény, idén azt reméljük, még több vendégnek tudjuk bemutatni a sörök színes világát. Látjuk, hogy nemre, korra való tekintet nélkül egyre többen keresik fel a fesztivált: baráti társaságok, családok, turisták egyaránt meglátogatják ilyenkor a Szabadság teret”
– mondta Kurucz Dániel, a Belvárosi Sörfesztivál főszervezője. Szavai szerint a kisüzemi sörök kóstolása, a világhírű sörfőzdék és a fesztivál hangulata igazi közösségi élményt jelent, melyet idén augusztus 30. és szeptember 4. között ismét átélhetnek a látogatók.
„A magyar vállalkozások és minőségi hazai termékek iránt elkötelezett üzletláncunk számára a Belvárosi Sörfesztivál jó alkalom arra, hogy az igényes sörfogyasztók figyelmét felhívjuk a boltjaikban egész évben kapható kézműves termékekre, a kiváló hazai kisüzemi sörfőzdék különleges tételeire”
– tette hozzá Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
„Évek óta tudatosan, nagy erőkkel dolgozunk azért, hogy a kiskereskedelmi piacon élen járjunk a sörtermékek fejlesztésében. Nyitottak vagyunk az innovatív megoldásokra, szállítóinkkal szorosan, napi szinten együttműködünk, s választékunk összetétele is azt a célt szolgálja, hogy nálunk a sör ne pusztán egy árucsoport legyen a sok közül, hanem a vásárlóink számára mindig tartogasson izgalmas, felfedezésre váró élményt. Az elmúlt évek eredményei visszaigazolják, hogy jó irányba alakítottuk át ezt a termékpalettát: míg 2017-ben a kisüzemi sörök az állandó és az időszakos fajtaválasztékunk 6,5%-át adták, addig 2019-ben 20,4%, 2021-ben pedig már 32,9% volt ez az arány. Az állandó választékunk negyede jelenleg a kisüzemi, kézműves cégek által szállított sörök kategóriájából kerül ki, s egy-egy városban pedig külön is igyekszünk előnyben részesíteni a helyi vagy térségi sörfőzdék kínálatát. Úgy tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb az igény az egyedi sörök iránt, a fogyasztók egy része pedig már nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyezi a hangsúlyt, amire hajlandó áldozni is”
– emelte ki Maczelka Márk.
A Belvárosi Sörfesztivál szervezői és az esemény főtámogatója, a SPAR Magyarország 2022. augusztus 30. és szeptember 4. között a budapesti, V. kerületi Szabadság téren várják a magyar kézműves és kisüzemi söröket kedvelő, valamint a gasztronómia iránt érdeklődő látogatókat. További információk a https://www.sorfesztival.hu/ weboldalon érhetők el.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >