Székely termékek a Cora áruházláncban
Harmadszor szervezik meg a magyarországi Cora üzletláncban a székely heteket; a május 3. és 20. közötti rendezvényen székelyföldi termékeket mutatnak be.
A Hargita megyei tanács MTI-hez eljuttatott közleménye szerint idén tizenkilenc székelyföldi termelő vesz részt mintegy százféle termékkel a bemutatkozáson. A termelőket és termékeiket a március eleji csíkszeredai termékmustrán választották ki. Idén székelyföldi péktermékek, ásványvíz, lekvárok, szörpök, almalé, méhészeti termékek, húskészítmények, tejtermékek, népies viseletek, kerámiatárgyak, fajátékok, fűszersók, gyékényből készült termékek, pászka és mustár kerül a Cora áruházak polcaira.
„Ha egy erős üzletlánc áll a termékeink mögött, annak az egész térség a nyertese. Szeretnénk minél több helyre eljuttatni a székely termékeket, hogy a most kimaradó vállalkozók is piachoz juthassanak. Ezért szervezünk hagyományos havi vásárokat, valamint székely termékeket árusító bolthálózat létrehozását is támogatjuk” – idézte a közlemény Borboly Csabát, a megyei tanács elnökét.
A székely termékek terjesztését felkaroló Hargita megyei Vidékfejlesztési Közhasznú Társaság igazgatója, Márton István az MTI-nek elmondta, a székely hetek alkalmat teremtenek arra, hogy a rendezvényt befogadó áruházlánc felmérje az egyes termékek keresettségét. A sikeresen bemutatkozó termékek egész évben megtalálhatók az áruház polcain. Márton István hozzátette, az első székely hetek után 50 millió forint értékű székelyföldi áru kelt el a magyarországi Cora áruházakban, a tavalyi második bemutatkozás után megkétszereződött a székely termékek forgalma.
A csíksomlyói Vitos kerámia kft. harmadik alkalommal viszi az áruit a székely hetekre. Farkas Gyöngyi, a cég egyik menedzsere elmondta, jelentős lendületet adott a vállalatnak a Cora által biztosított lehetőség, kéthavonta szállítanak egy kamionnyi kerámiát a Corának. Cégük forgalmának közel negyven százalékát teszi ki a magyarországi áruházlánccal kialakult kapcsolat. A korongozott kerámiából jelenleg nem is tudnak annyit gyártani, amennyit el tudnának adni a piacon – tette hozzá. A római tál és a hagyományos káposztafőző fazék a sikertermékük, de maguk is meglepődtek azon, hogy az egyszerű vonalú székely „borvizeskorsónak” is milyen nagy sikere van Magyarországon – mondta Farkas Gyöngyi.
A Marosvásárhely szomszédságában, Mezőpaniton működő Therezia tejfeldolgozó üzem is harmadik alkalommal vesz részt a magyarországi termékbemutatón. Csergő István a cég marketingigazgatója az MTI-nek elmondta, azért hasznosak ezek az alkalmak, mert maguk is visszajelzéseket kapnak termékeik megítéléséről. Hozzátette, Magyarországon a trappista típusú sajtok terjedtek el, az általuk készített forrázott, gyúrt, esetenként füstölt sajtok ínyencségeknek számítanak. Ezek magyarországi piaca most van kialakulóban. Csergő István elmondta, a Therezia tejfeldolgozó tavalyi forgalma meghaladta az öt millió eurót, Magyarországi eladásaik egyelőre inkább szimbolikus jelentőségűek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >