Nielsen: kétmilliárd fölött a napozók éves forgalma
Napvédőszert a felnőtt magyar lakosság több mint fele használ legalább alkalmilag: egyharmaduk szinte csak nyaraláskor, illetve közel egyötödük pedig akkor, ha úgy érzi, éget a nap. Százból negyvenen egyáltalán nem védekeznek a káros ultraibolya sugarak ellen, különösen ez igaz a magyar férfiakra (közel 60%), derült ki a Nielsen reprezentatív, napvédőszerek használatával kapcsolatos 2018 nyári felméréséből. Értékben kétmilliárd forint fölött költöttünk a kategóriára 2017. június és 2018. május között, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, derül ki a Nielsen nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adataiból.
Reflektál a magyar lakosság a nyári kánikulára: a vizsgált időszakban mennyiségben több mint egytizedével nőtt a naptejek, napspray-k, napolajak, napozás utáni termékek és az önbarnítók mennyiségi forgalma; éves szinten ez több mint 220 ezer liter napvédő készítményt takar. A napozás utáni termékek iránti kereslet is nőtt.
Ami a konkrét, bőrvédelemre irányuló lépéseket illeti: 100-ból nyolcan naponta használnak különféle napozószereket, hasonló a hétvégi használók aránya. A nők különösen nagy gondot fordítanak a korai bőröregedés és napégés elleni küzdelemre, hiszen háromnegyedük rendszeresen gondoskodik bőre védelméről.
A legnépszerűbb kiszerelés a 101-200 ml-es, az értékbeli forgalom négyötöde ekkora kiszerelésű. A kicsi, utazáskor praktikus napozók szegmense is felkapaszkodóban van, darabszámban egynegyedével több fogyott belőlük, mint egy évvel korábban.
A megvásárolt napvédőket jellemzően egy nyáron át használjuk el (40% felett), de a fogyasztók egytizede akár két éven át is használ egyetlen flakont. A felmérésből kiderül az is, hogy a kívánt termék megvásárlásáról a legtöbben maguk gondoskodnak (tízből heten), ám a férfiak nagy része szívesebben bízza ezt párjára vagy éppen szüleire.
A fényvédő faktorok erőssége mellett a különféle bőrtípusokra kifejlesztett napvédő termékek is foglalkoztatják a magyar fogyasztókat: a válaszadók közel hatvan százaléka jellemzően vagy nagyon figyel arra, hogy a bőrének megfelelő terméket használjon.
„A napvédők és napozás utáni termékek iránt egyre nő a kereslet, ugyanakkor a felnőtt magyar lakosság negyven százaléka még mindig nem használ semmiféle fényvédő terméket. A férfiak különösen »lazán« kezelik az ultraibolya sugárzás problematikáját, hiszen majdnem hatvan százalékuk semmiféle ilyen terméket nem használ” – mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „A kategória dinamikus fejlődése optimizmusra adhat okot, ám további edukációs lépésekre van szükség, hogy a lakosság tudatában legyen a napsugárzás káros következményeinek.”
A fényvédelem fokát tekintve abszolút tarolnak a 30-50 faktoros napozók, az összes értékbeli forgalom több mint felét viszik, utána fej-fej mellett, de jócskán elmaradva jönnek a 15-29 SPF-es és 50+ SPF-es termékek. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jó bőrben télen-nyáron
A testápolási piac teljesítményére az árak emelkedése és az évszakok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >