Mindegyik szegmens tudott nőni
Befőzőszerekkel közel 2 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem 2013. április–2014. március között. Az előző kumulált évben 1,3 milliárd forintot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Mindegyik szegmens növelni tudta forgalmát, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Jelentős mértékben, 50 százaléknál nagyobb arányban nőtt a bolti eladás – érték szempontjából – a piac több mint kétharmadát birtokoló zseléfixek mellett befőzőcukrokból és befőtt-tartósítókból.
Az említett szegmensekhez képest visszafogottabban, 12 százalékkal bővült a 11 százalékos piaci részaránnyal rendelkező, savanyúságot tartósító szerek értékesítése.
Ami az átlagárakat illeti: a befőzőszerek egy csomagolási egységre jutó átlagára 2014. február–márciusban 213 forint. Az egy évvel korábbi hasonló periódusban 215, míg a tavalyelőttiben 205 forint.
Koncentrálódást jeleznek a bolttípusok trendjei. Jelentősen emelkedett, 4 százalékponttal a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése, érték szempontjából. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 2 százalékponttal lett kisebb, ahogyan a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltoké is, egyik kumulált évről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >