Magyar ízek a MOL-kutakon
Országosan 40 városban, összesen 57 MOL kúton érhetőek el a magyar gazdák termékei a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. (MIKSZ) és a MOL között létrejött megállapodásnak köszönhetően. A kutakon egy külön polc áll a magyar termékek rendelkezésére, ahova első körben 25 féle áru került. A MIKSZ adatai szerint a Choko Pannonia csokijai, a Méhes-Mézes szörpjei és a Fruit de Bereg szilvalekvárjai fogynak a legjobban a MOL-kutakon. A megállapodás része a MIKSZ stratégiai tervének, amelynek célja, hogy a magyar gazdákat és termékeiket minden lehetséges eszközzel népszerűsítse, segítse.
A magyar gazdák termékeire felépített Kézműves Magyar Ízek Vására és a Budavári Libamájfesztivál mellett a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. egy stratégiai megállapodással segíti a magyar gazdákat és a magyar élelmiszeripart. A MIKSZ ugyanis hosszútávú megállapodást kötött a MOL-lal, amelynek köszönhetően 40 városban, 57 kúton érhetőek el magyar gazdák termékei. Az együttműködésnek köszönhetően 2012. augusztus eleje óta 15 magyar termelő árucikke között válogathatnak a MOL-kutakon vásárlók.
„Egyre fontosabb a magyar fogyasztóknak, hogy kizárólag magyar termékekből készült élelmiszer kerüljön az asztalra. Ezt a törekvést erősíti a MIKSZ és a MOL közös programja is. A MIKSZ számára a megállapodás stratégiai fontosságú, hiszen célunk a magyar termelők és termékeik népszerűsítése. Első körben olyan árukat vittünk a kutakra, amelyek ugyan kevésbé ismertek, de minőségüknek és különlegességüknek köszönhetően gyorsan népszerűek lehetnek a fogyasztók körében” – mondta el Pap Krisztián, a MIKSZ vezérigazgatója.
A MIKSZ alakulása óta a saját márkaboltja mellett már több fórumon, így a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, a Budavári Libamájfesztiválon, és a Kézműves Magyar Ízek Vásárán is segítette a magyar termékek ügyét. „Az a célunk, hogy Magyarország újra Európa éléskamrája legyen. Sajnos annak ellenére, hogy népességünk 2%-kal csökkent, élelmiszer importunk 10%-kal nőtt. Mind szarvasmarhából, mind sertésből radikálisan kevesebb van az országban, paradicsomból, hagymából és cukorból is jelentős behozatlara szorulunk. Ezért fontos számunkra minden olyan kezdeményezés, együttműködés, összefogás, amely a magyar termékeket, gazdákat és a magyar élelmiszeripart segíti” – tette hozzá a vezérigazgató.
A MIKSZ „Éléskamra” programjának célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést, megfelelő alapot biztosítson a minőségi magyar élelmiszerek minél szélesebb körű bemutatására. Az „Éléskamra” stratégia következő lépéseként a MIKSZ hamarosan megnyitja saját webshopját is, ahol már 80 magyar gazda termékei között válogathatunk. A MIKSZ tervei között szerepel még további márkaboltok nyitása és a külföldi vásárokon való hangsúlyos részvétel.
A MIKSZ 85 millió forintos tőkével bejegyeztett társaság, melynek célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >