Magazin: A METRO-nál 30 százalék a promóciós értékesítés aránya
A METRO-nál a promóciós termékek aránya 30 százalék körül mozog, tudjuk meg Krubl Yvette kommunikációs vezetőtől, aki hozzáteszi:
– Tavalyhoz képest nem változott, hiszen már tavaly is az alacsony árak domináltak a piacokon, elmozdulni innen 2012-ben sem lesz könnyű.

Annál jobb egy promóciós eszköz, minél több oldalról hat a fogyasztóra – ebben a promócióban a hatást a vásárló saját bőrén érzi
A METRO igen széles palettával rendelkezik a BTL-eszközök között, így megtalálható az akciós katalógus, weblap, Facebook-oldal, e-DM, SMS, személyes vevőgondozás a területi értékesítőkön keresztül, áruházi rádió, kóstoltatás, pontgyűjtő akciók, eladáshelyi reklámok. Ezt egészítik ki az ATL-aktivitások: óriásplakát, kiemelt szezonokhoz kapcsolódóan rádió és tv-reklámok, illetve a METRO Vevőakadémián tartott események.
A METRO három célcsoport mentén építi fel promóciós kommunikációját, így mindhárom célcsoport számára személyre szabott termékekkel és szolgáltatásokkal jelentkezik.
Természetesen a szezonalitás, egy-egy kiemelt esemény mindig meghatározza a kínálatukat: a vendéglátós partnerek esetében az alapanyagok terén (spárga-, dinnyeszezon stb.),
a független kiskereskedőknél pedig a továbbértékesítendő termékek szabják meg egy-egy promóció időzítését (karácsonyi, húsvéti szezonális termékek).
– Minden partnerünkkel hosszú távú megállapodásaink vannak, akár gyártókról beszélünk, akár az ügynökségről, akik az akciós kommunikációs anyagainkat készítik – beszél a promóciók lebonyolításáról a kommunikációs vezető. – Minden promóció lezárása után elemezzük az értékesítési adatokat, amelyek tapasztalatait beépítjük a következő promócióba, illetve folyamatosan saját kutatásokat is végzünk vevőink körében. A következő időszak promócióinak előkészületei már nálunk is gőzerővel folynak, de ezek legyenek meglepetések.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >