III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferencia
A világ legnagyobb élelmiszervásárán, az Anugán, amelyet Kölnben 2015. október 12. és 14. között 192 országból kereken 162 000 szakmai látogató keresett fel, nem csak a standok játszottak főszerepet. Idén is a rendezvény keretében került sor a Német Élelmiszer-technológiai Intézet (NÉI) szervezésében a III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferenciára.
A kétnapos tanácskozás az élelmiszergyártás és kereskedelem időszerű fejleményeire fókuszált, és összekapcsolta azt, ami összetartozik: a digitalizálás, a fogyasztási trendek, a technológia és az ágazatok közötti konvergencia témaköreit. Célja az volt, hogy a határokon átnyúló párbeszéd kereteinek megteremtésével hozzájáruljon a globális élelmiszer-gazdaság biztos jövőjének szavatolásához.
– Az újítások hosszú távon csak abban az esetben jutnak érvényre, ha megfelelően beillesztik őket a meglévő rendszerekbe – mondta Volker Heinz, a NÉI vezetője. – A NÉI törekszik rá, hogy innovációs projektjeiben a legtöbb releváns tényező figyelembevételével, a tudomány és az élelmiszer-gazdaság közötti folyamatos információáramlás és tapasztalatcsere segítségével alakítsák ki a trendekhez igazítható élelmezési koncepciót.
Az idei kétnapos tanácskozáson 20 nemzet 150 képviselője vett részt. Az eseményen megjelent Olaf Lies alsó-szászországi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter, aki előadásában a tapasztalatok és ismeretek aktív cseréjének fontosságát hangsúlyozta az élelmiszer-gazdaság innovációs tevékenységében. Nem hiányoztak az élelmiszer-ágazat olyan nagyágyúi sem, mint Hanni Rützler osztrák trendkutató, aki különböző forgatókönyveket vázolt fel a jövő élelmezésének lehetséges alakulásáról. Gazdasági nézőpontból közelített a témához Christian Janze, a Német Agrárgazdasági Központ (Deutsche Agri-Business Initiative) vezetője és Michael Hüther, a Német Gazdaságkutató Intézet (Institut der Deutschen Wirtschaft, IDW) igazgatója. John David Roeg, a holland Rabobank Csoport Élelmiszer- és Agrárgazdasági Kutatóközpontjának képviseletében a kereskedelem és a gyártás digitalizálásának buktatóit és kihívásait taglalta. Számos online üzlet gyenge pontjaként említette azt a példát, amikor néhány kattintás után olyan meglepő kifejezéssel találkozunk, mint a „vegetáriánus víz” A fogyasztási trendek témakörében Enrico Krien, a világviszonylatban élenjáró Nielsen piackutató cég részéről a demográfiai tendenciáknak és a fogyasztók növekvő szenzibilitásának az élelmiszer-ágazat erőviszonyaira gyakorolt hatásait vázolta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >