Külföldi fuvarozók hátrányban
A német parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Amennyiben a gépkocsivezető a kabinban tölti a 45 órás pihenőjét, vagy olyan helyen, ahol nincs megfelelő lehetősége az alvásra, akkor a hatóság a rendszeres heti pihenőt nem fogja elfogadni. Deli Andor néppárti EP-képviselő szerint a szigorítást úgy vezették be, hogy a törvény betartásához szükséges infrastrukturális feltételek nem biztosítottak:
– Az előfeltételek megteremtése nélkül a német szigorítás a kamionon kívüli pihenőidő kapcsán nem a biztonságot szolgálja és a sofőrök körülményeit javítja, hanem egyszerű protekcionista intézkedés benyomását kelti.
Deli Andor a szabályozás negatív hatásaira hivatkozva a plenáris ülésen arra kérte az érintett tagállamokat, hogy vizsgálják felül ezen intézkedést, és ne büntessék a külföldi fuvarozókat addig, amíg nem teremtik meg a rendelkezés betartásának előfeltételeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >