Az álláskeresők kétharmada eltitkolná életkorát
Az álláskeresők közel fele gondolja, hogy 10-25 másodperc alatt eldől, életrajza bent marad-e a rostán; kétharmaduk pedig eltitkolná életkorát, mert úgy gondolja, ez gátja lehet a sikeres elhelyezkedésnek. A Soproni Jóleső Segítség Program keretében nem reprezentatív online felmérés is készült az álláskereséssel kapcsolatos szokásokról, véleményekről.
A megkérdezettek relatív többsége, 29 százaléka szerint, mintegy 30 munkáltatónál érdemes pályázni, 28 százalékuk akár 60 helyre is elküldené önéletrajzát és motivációs levelét, de minden negyedik válaszadó állította, hogy képes lenne akár 90 munkahelyet is megcélozni.
A kérdőívet kitöltők nem bízzák a véletlenre az álláskeresést: 89 százalékuk egyszerre böngészné az álláskereső honlapok, újságok hirdetéseit és a cégek honlapjain kínált lehetőségeket, mozgatná meg saját kapcsolati hálóját és érdeklődne a Munkaügyi Kirendeltségeken.
A válaszadók kétharmada (66%) minden megpályázott pozíció esetén újraírná motivációs levelét, hogy mindenképpen megfeleljen az adott munkaadó igényeinek. Az állásinterjúra való felkészülésnél pedig a megkérdezettek elsöprő többsége (92%) azt tartja fontosnak, hogy alaposan felkészüljön a cég, szervezet tevékenységéből és a munkakör betöltéséhez szükséges ismeretekből.
A megkérdezettek többsége bizakodó volt azzal kapcsolatban, hogy mekkora esélyét látja, hogy 2 hónapon belül állást találna. Hétfokozatú skálán mindössze 7 százalék az, aki ezt teljesen kizártnak tartja.
A HEINEKEN Hungária és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet által létrehozott Soproni Jóleső Segítség programban a szakemberek személyre szabottan tárják fel az álláskeresőknél a sikeres elhelyezkedés akadályait, és minden támogatást megadnak azok leküzdéséhez. A program a 2014-15-ös időszakban 80 helyszínen tartott kihelyezett tanácsadást, ezek összesen 7448 álláskeresőt értek el. 542-en vettek részt a specifikus tréningeken, ők összesen mintegy 3054 tanácsadáson vehettek részt. Közülük 273-an, azaz minden második azóta állást kapott
Kapcsolódó cikkeink
Soproni Szűretlen Lager
A limitált kiadású Soproni Szűretlen sört márkánk fennállásának 130. évfordulójára…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >Budapest egyéves élelmiszer-pazarlásával megegyező mennyiségű élelmiszert mentett meg a Tesco áruházaiból
Nemrég adta át a Tesco az Élelmiszerbanknak a 100 milliomodik…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >