Népszerűek a téli csomagajánlatok

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 12. 18. 11:15

A testápolók értékesítése évről évre növekvő tendenciát mutat a gazdasági helyzet javulásának és a gyártók termékfejlesztéseinek köszönhetően. Ebben a kényelmi kategóriában erős szezonalitás is megfigyelhető, hiszen az őszi-téli időszak beköszöntével a fokozottabb terhelés következtében a bőr meggyengül és szárazabbá válik, ezért többen nyúlnak a testápoló termékek után.

vásárlók döntéshozatalában a megfelelő ár-érték arány mellett a finom, kellemes illat is egyre nagyobb szerepet játszik. A kiszereléseket tekintve jól látható tendencia, hogy a nagyobb családi kiszereléseket részesítik előnyben. A fogyasztók a kisebb kiszereléseket utazások során választják, valamint egy új termék kipróbálása esetén.

Ápoló olajokkal

A piacon továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek az olajos (pl. kókuszolaj, avokádóolaj), valamint a természetes eredetű összetevők. Az Unilever szakértői úgy látják, hogy a nemzetközi piacok trendjei szerint azok a márkák képesek nagy növekedést produkálni, amelyek természet ihlette termékekkel vannak jelen a piacon.

Az Unilever idén a Dove Nourishing Se­crets termékcsaláddal erősítette meg a szegmensben való jelenlétét. A tisztálkodás és testápolás kategóriákba bevezetett variánsokat távoli tájak tradicionális szépségápolási rituáléi ihlették.


Schleisz Nóra
brand manager
Unilever

– Ezek a termékek ötvözik a Dove-tól jól megszokott hidratálást, valamint a természetes eredetű összetevők jótékony hatásait. Utóbbiak egyébként minden eddiginél plasztikusabban és hangsúlyosabban tűnnek fel a csomagoláson. Az idei évben dedikált ATL- és BTL-támogatásban is részesült az új platform. A következő időszakban pedig a karácsonyi csomagokban is bemutatkoznak, és masterbrand, vagyis összmárkaszintű támogatás keretén belül jelennek majd meg – tudjuk meg Schleisz Nórától, az Unilever Magyarország Kft. brand managerétől.

A Target Sales Groupnál is úgy tapasztalják, hogy a fogyasztók tudatossága évről évre egyre jobban tetten érhető, fontos számukra, hogy a megvásárolt termék megfelelő minőségű összetevőt tartalmazzon, és minél természetesebb legyen. Az Inecto Nat­urals testápolási termékek amellett, hogy organikus olajokat tartalmaznak, 90%-ban természetes összetevőkből készülnek, így maximálisan kielégítik a vásárlók elvárásait, ezenkívül állatkísérlet-mentes és vegán termékek. Az Inecto Naturals márka organikus argán- és kókuszolaj felhasználásával készült testápolói nyáron is ugyanolyan népszerűek voltak, mint a hűvösebb őszi időszakban. Véleményük szerint könnyen felszívódó állaguk és hosszan tartó illatuk is nagy szerepet játszhat a trend alakulásában.


Tabár Zsuzsa
termékmenedzser
Target Sales Group

– Nemrégiben új termékbevezetés is történt nálunk: a treaclemoon márka True shea love névre keresztelt shea vajat és szőlőmagolajat is tartalmazó tubusos testvaja is megjelent az egyik nagy drogérialánc polcain. A márkára jellemző intenzív illat és sűrű, de ugyanakkor könnyen eloszlatható állaga gyorsan népszerűvé tette vásárlóink körében – tájékoztat Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. termékmenedzsere.

Nyáron került bevezetésre az Inecto Naturals márka kókuszos testradírja.

– Úgy tapasztaltuk, ebben a termékkategóriában hatalmas hiány van a piacon. Pedig a legjobb testápoló is csak akkor tudja 100%-osan kifejteni a hatását, ha előtte az elhalt hámsejteket megfelelően eltávolítottuk, és az eladási adatainkból azt látjuk, ezt vásárlóink is pontosan tudják. Ráadásul a márka testápolójával együtt tökéletes testápolási kombinációt alkotnak – erősíti meg Tabár Zsuzsa.

Patikai szemlélet

Magyarországon nagyon sokakat érint a száraz bőr problémája, sőt az atópiás dermatitis (krónikus, viszketéssel járó bőrgyulladás) népbetegségnek számít, és egész évben problémát jelent. Nyáron a klóros víz és izzadság, télen pedig a hideg levegő az, ami gyakori fellángolásokhoz vezet. Ilyenkor a diszkomfortérzet elkerülése érdekében többen keresik a megfelelő megoldást.

A Bioderma termékekre jellemző a letisztult, patikai környezethez illő dizájn. Fontosnak tartják, hogy a lehető legkevesebb összetevőt tartalmazzák termékeik, kizárólag azokat, amelyekre bőrünknek szüksége van ahhoz, hogy megőrizze vagy visszaállítsa természetes működését.Ezt az elvet szimbolizálja az egyszerű, letisztult csomagolás is. Az egyes termékcsaládokat színkódok alapján különböztetik meg a polcokon.

– Termékeink fejlesztésénél olyan összetevőket használunk, amelyek természetesen is megtalálhatók a bőrben, vagy szerkezetük nagyon hasonlít a bőrben megtalálható molekulákhoz, így összhangban vannak bőrünk egészséges működésével. Fontosnak tartjuk, hogy minden vitatott összetevőt mellőzzünk a termékek fejlesztése során, így termékeink parabénmentesek, hipoallergének, nem tartalmaznak színező anyagokat, és többnyire illatanyag- és tartósítószer-mentesek – hangsúlyozza dr. Branyiczki Zita, a NAOS Hungary Kft. trade marketing managere (Bioderma).

A Bioderma márka élen jár az innovatív textúrák kifejlesztésében – gél-krém, balzsam, testpermet, koncentrátum, púderes textúra, olaj –, melyeknél vásárlóik széles körű igényeit és kényelmi szempontjait tartják szem előtt. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy megismerjék fogyasztóikat, és olyan termékeket biztosítsanak számukra, amelyek illeszkednek mindennapi életvitelükhöz. Ennek megfelelően jövőre is várhatóak termékbevezetések, amelyeknek középpontjában a fogyasztó kényelme, valamint életminőségének javítása áll.

Változatos kommunikációs platformok

– Cégünk egyik fontos irányelve, hogy termékeinket csak gyógyszertárakban és webpatikákban értékesítjük, így biztosítani tudjuk a termékekhez kapcsolódó szakmai tanácsadás lehetőségét. A televíziós reklámokat nem tartjuk megfelelően célozható marketingeszköznek, így ATL terén ebben nem gondolkodunk. 2018-tól nagyobb hangsúlyt fektetünk az online marketingre, de továbbra sem hanyagoljuk el a print hirdetési lehetőségeket. Igyekszünk a fogyasztóink felé nyitni PR-tevékenységekkel, rendezvényekkel, valamint influencer marketinggel erősítjük márkánk ismertségét. Célunk 360 fokos összehangolt kampányok keretében kapcsolatot teremteni mind a fogyasztókkal, gyógyszerészekkel és orvosokkal – teszi hozzá dr. Branyiczki Zita.

A TSG-nél az Inecto Naturals márka kapcsán folyamatos (elsősorban online és árakciós) aktivitásokat szerveznek.

– Évente több fogyasztói és CSR-kampányt szoktunk lebonyolítani. Emellett nemrégen ért véget fogyasztói promóciónk, amely során a játékosok értékes napi és heti nyereményeket pörgethettek egy online szerencsekerék segítségével, mellyel az egyik legnépszerűbb budapesti kutyaotthont is támogattuk az érvényes pörgetések száma alapján. Úgy láttuk, a játékosoknak nagyon tetszett ez a megoldás, így a jövőben is biztosan fogunk hasonló aktivitásban gondolkodni – erősíti meg Tabár Zsuzsa.

Az Unilever nem feledkezett meg a Baba márkáról sem. A Baba gyengéd ápolást biztosító, természetes eredetű összetevőkkel gazdagított termékeinek skálája bár idén nem bővült, de a kategória több hónapon át részesült támogatásban.

– Bár kisebb mennyiségben, mint a Dove-on, de ezen a márkán is terveztünk karácsonyi ajándékcsomagokkal, illetve a továbbiakban is tervezzük a kategória márka ernyő alatti támogatását – árulja el Schleisz Nóra.

Szeredi Andrea

Kapcsolódó cikkeink