VUKK – Volt Unileveresek Kapcsolati Köre

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

A címben szereplő VUKK nem azonos az ismert rókával, de hasonlít rá. A rövidítés egy újonnan alakult hálózat neve, amely az Unilevernél valaha dolgozott menedzsereket tömöríti.Az ötlet, hogy a közös gyökérből eredő kapcsolatrendszert ne hagyjuk veszni, hanem fenntartsuk és a jövőben továbbfejlesszük, már régóta motoszkált a fejemben, és bárki, akinek említettem, lelkesen támogatta az ötletet. Az ötletet pár hónap eltelte után tett is követte, amelynek eredményeképpen november 20-án megrendeztük az első VUKK-ot.

Az iwiw-től a szájhagyományig
Az előkészület időszaka alatt esténként kutatómunkát végeztem, igénybe véve a modern technikát, az iwiwet, az internetet, valamint a már jól bevált hagyományos módszereket – ismeretség, szájhagyomány –, ki kit ismer és tartja vele a kapcsolatot stb.
Új-Zélandtól Kolumbiáig, az USA-tól Görögországig találtam volt kollégákat, akiknek életútja eltér a hagyományostól. Kértem őket, üzenjenek volt kollégáiknak, amit örömmel tettek, így most már tudjuk, mi lett velük, hogyan élnek, mennyire tudták megszokni az idegen kultúrát, szokásokat, hogyan alkalmazkodtak a hazaitól eltérő környezetben.
Sajnos többen közülük már nem lehettek jelen az esti partin, rájuk is gondoltunk, mivel a fényképek, a közös múlt őrzi emléküket.
A készülődés nemcsak a rendezvény fizikai megvalósítására korlátozódott, de összegyűjtöttünk számos korábbi időket idéző relikviát, fotót, videót, CD-t stb.
A rendezvény napján tudatos menedzserekként ellenőrző lista alapján igyekeztünk profi módon felkészülni minden eshetőségre.
A prezentáció készen állt a bemutatásra: A PR és a networking szerepe az üzleti életben, amelyet saját tapasztalataimmal fűszereztem.

Az őskor hősei
A rendszerváltás után az elsők között vetette meg az Unilever a lábát a lakossági, gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán, tehát már 16 év eltelt az alapítás óta. Ma már történelem.
A mostani fiatalok számára ez volt a hőskor, amikor a piaci helyzet, a körülmények mások voltak, mint mostanában. Ami nem változik, az az emberi kapcsolatok teremtésének és ápolásának fontossága. Az életkor, az évek múlásával újra és újra felfedezzük, hogy ezek nélkül, csak a pénz bűvöletében élni és dolgozni, értelmetlen. A jó értelemben kialakított hálózat működik, mindegyikünk számára hasznos, és a találkozás akár hosszú évek után örömteli is egyben.
Hiszem, hogy a munkahelyen nem barátságokat, hanem eredményes munkakapcsolatokat érdemes kötni, de a személyes szimpátia, a másik megbecsülése és tisztelete növeli a teljesítményt.
Lassan tele lett a terem, szinte osztálytalálkozó hangulatát idéző, örömteli kiáltásokkal, hangos ovációval, jókedvvel.
Óriási szellemi érték, tudás, tapasztalat halmozódott fel, amely a szakmai értékek mellett az emberi, erkölcsi értékek terén is megmutatkozott.

Multiszemlélet magyar kreativitással
A kiindulópont közös – az Unilever, amely abban az időszakban – 1992–2002 között – megtanította, hogyan lehetünk versenyképesek a munkaerőpiacon.
A multiszemlé let, melyet sokan és sokszor kritizálnak, előnyöket is jelent, csupán helyes alkalmazás függvénye, mire megyünk vele.
Az automatikusan átvett módszereket ötvöztük a magyar kreativitást tükröző egyedi ötletekkel, amelyek egyedivé tették a megoldást. Az eredmények kimagaslóak voltak. Sok frissen végzett fiatal szakember számára a karriert jelentette, ha a cégnél dolgozhatott.
A megtanult és megtapasztalt tudás és kapcsolatrendszer megmaradt, amelyet a VUKK létrehozása tovább erősít, újabb lehetőséget adva, hogy az emberi kapcsolatokat felemeljük a pusztán anyagi értékeket előtérbe helyező társadalmi értékrend fölé.
Lesz folytatás, hiszen az ötlet és a megvalósítás elsöprő sikert aratott, így érdemes tovább fejleszteni, hogyan lépjünk előre a hálózatépítés folyamatában.
Tehát folyt. köv.: VUKK 2009-ben.

Kapcsolódó cikkeink