Vizes programok a Kékkútitól a Víz Világnapján
A Nestlé Waters idén negyedszer ünnepli a Víz Világnapját globális szinten, 31 ország részvételével. A cég magyarországi leányvállalata, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. az elsők között csatlakozott a kezdeményezéshez és vállal szerepet az esemény hazai népszerűsítésében. Ebből az alkalomból a piacvezető ásványvíz palackozó idén is meghívja a Káli-medence iskolásait, hogy a felnövekvő generáció játékos feladatokon keresztül a víz fontosságáról tanulhasson. A különleges napra a magyar vízilabda válogatott néhány tagja is csatlakozik; a rendezvényt a cég támogatását élvező globális víz-oktatási program, a Project WET segíti.
1992 óta ünnepelik világszerte március 22-én a Víz Világnapját; a Nestlé Waters negyedik éve áll a kezdeményezés mellé. Ebben az évben programok százait szervezi 31 országban, több mint 15 000 gyerek és 500 dolgozó részvételével. A résztvevők gyakorlati és interaktív feladatok során tanulnak a vízről, a vízkészletről, vízgazdálkodásról és a vízvédelemről, Argentínától Kínáig.
A több éves múlttal rendelkező eseménysorozathoz az elsők között csatlakozott a Kékkúti Ásványvíz Zrt. A hazai program részeként Káli-medencei tanulók a Révfülöpi Általános Iskolában gyűlnek össze március 22-én, hogy a Project WET program szórakoztató feladatain keresztül fedezzék fel a víz fontosságát. A nyolc modulból álló, akkreditált általános iskolai tananyagot így intenzív és interaktív formában ismerhetik meg a nebulók ezen a napon. A pedagógusokon kívül a magyar vízilabda válogatott női és férfi tagjai, – Csabai Dóra, Kisteleki Hanna, Szívós Márton és Vámos Márton – is részt vesznek a pénteki eseményen. A sportolók saját példájukon és történeteiken keresztül mesélnek a gyermekeknek arról, hogy számukra mit jelent a víz. A nap fénypontja, amikor minden diák felolvassa üzenetét a jövőnek és bedobja az erre a célra szolgáló postaládába.
A Project WET (Water Education for Teachers) egy olyan interaktív oktatási programcsomag, amely környezettudatosságra és vízkészleteink védelmének fontosságára hívja fel a diákok figyelmét, már 1984 óta. Európában először Magyarországon kezdte meg a működését „Egy cseppnyi tudás a vízről” Oktatási Programcsomag néven a Kékkúti Ásványvíz Zrt. támogatásával.
John J. Harris a Nestlé Waters vezérigazgatója a Víz Világnapja kapcsán elmondta: „A víz körüli összefogás számtalan formában felszínre bukkan a Nestlé Watersnél. A Project WET Nemzetközi Alapítvánnyal való együttműködésünk keretében célunk, hogy a felnövekvő generációknak felelősségteljes vízgazdálkodást tanítsunk. Büszke vagyok arra, hogy vállalatunkkal együtt a Víz Világnapján nemcsak gyerekek, hanem iskolák, partnerek és más együttműködő szervezetek együtt hívják fel a világ figyelmét a tiszta víz fontosságára.”
ZÖLD TÖREKVÉSEK – Kékkúti Ásványvíz Zrt. Piacvezető vállalatként a Kékkúti Ásványvíz Zrt. folyamatosan törekszik a környezettudatos működésre. Napjainkban körülbelül 2500 tonnával kevesebb PET alapanyagot használ a csomagolóanyagok súlyának folyamatos csökkentése miatt, mint 2004-ben. Az egységre jutó PET alapanyag felhasználás csökkentése segítette elő, hogy az éves felhasználása több mint 70 százalékkal csökkent az elmúlt években. A műanyag felhasználás csökkentéséhez nagyban hozzájárult a 2009-ben bevezetett könnyített palack technológia, amely eredményeképp a korábban átlagosan 12 palack legyártására elegendő műanyagból 15 új, könnyű palackot tud létrehozni a vállalat. 2004-től 2012-ig több mint 481 000 köbméter vizet takarított meg a piacvezető ásványvíz palackozó, a zöld fejlesztéseknek köszönhetően. Ez a mennyiség elegendő lenne 213 olimpiai úszómedence felöltéséhez. Fajlagos energiafogyasztásban 51 százalékos javulást értek el, ami több mint 16,9 GWh megtakarított energiát jelent 2004 óta. Ez 580 átlagos magyar háztartás éves teljes energiaszükségletét fedezné.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >