Vitték a szalámit, mint a cukrot!
A címben szereplő kissé furcsa hasonlat teljesen indokolt: a Budapest Airport 2. termináljának tranzitjában egy hónapig dübörgött az újabb hármas (repülőtér – duty free – gyártó) hungaricum-promóció, ami egy csapásra megduplázta az eladásokat. Ráadásul úgy, hogy ezúttal a gyártó szándékai szerint a promóciót nem kísérte a szokásos 30%-os árkedvezmény.
Az egy hónapig tartó promócióban már az utasbiztonsági terület bejáratánál hatalmas, plafonig érő, egyedi tervezésű grafikák hirdették a Pick és a Herz magyar szalámijait. Bent, a SkyCourt központi részén pedig minden nap 10 és 19 óra között egy 12 m² alapterületű standon hostessek kínálták a Pick és a Herz jól ismert csemege szalámijai mellett az új mangalica termékeket, vagyis a szalámit és a páros kolbászt.
A Heinemann duty free-ben 20 euró felett vásárlók díszdobozos Pick-bögrét kaptak, a vásárlók 66% volt külföldi (tehát honfitársaink is vevők voltak az egyébként – látszólag – unalomig ismert magyar márkákra), az akcióban kb. 10 000-en vettek részt és az eladások másfélszeresére nőttek az előző év nagyjából hasonló utasforgalmú májusához képest.
A promóció technikai részletei:
Helyszín:
Budapest Airport indulási tranzit területe:
– Heinemann Duty Free üzlet: in-store plusz árukihelyezés, in-store kóstoltatás
– SkyCourt indulási tranzit csarnok: promóciós installáció hostess-szel, kóstoltatás, ajándékok átadása
Résztvevő partnerek:
Pick és Herz márkák, Heinemann Duty Free, Budapest Airport
Promóció típusa: „Trinity”
A „trinity” promóciók a repülőterek tipikus együttműködései, a nevet is adó három kulcsfontosságú résztvevővel: a házigazda repülőtér, a kereskedő és a márka. Egybeesnek érdekeik amiatt, hogy a repülőtér a kereskedőktől forgalommal arányos koncessziós díjat szed be, a kereskedő és a márka pedig természeténél fogva a forgalom növelésére törekszik.
Időtartam:
2013. május 1-31. naponta 10-19 óráig
Mechanizmus:
A Pick márkára épített kóstoltatás és értékesítés ösztönző promóció a résztvevő utasokat arra ösztönözte, hogy vásároljanak 20 EUR feletti értékben a Heinemann Duty Free üzletben Pick vagy Herz termékeket. A 20 EUR felett költő utasok a helyszínen díszdobozos Pick bögrét kaptak ajándékba.
A kóstoltatásban 3 Pick termék is részt vett: Téliszalámi, Mangalica csemege szalámi és Mangalica pároskolbász. A kóstoltatásban kb 10.000 fő vett részt, ezek 66%-a külföldi utas volt.
Grafikai megjelenések:
Az utasok már a terminálba lépve láthatták a Pick brandingre épülő promóciós felhívást a check-in csarnokban, majd az utasbiztonsági átvilágításhoz is egy 14 m2-es grafikát magán hordozó kapun léphettek be. A Heinemann üzletben plusz árukihelyezés és kóstoltató hostess várta őket, itt személyesen is értesülhettek az instant ajándékról, majd a SkyCourt területére lépve szemükbe ötlött a 12 m2-es színpad és a kóstoltató hostess. Ennél az installációnál vehették át a vásárlási limithez járó ajándékot is. A promóció működési idejében 765 ezer utas láthatta a kóstolási és vásárlási felhívást.
Értékesítési helyzet:
Eltérően a hasonló korábbi reptéri promócióktól, a Pick esetében nem volt árengedmény a termékekre, tehát az értékesítési eredményeket csak a plusz branding, a promóciós felhívás, az aktív hostess tevékenység és a kóstoltatás befolyásolta.
Eredmények:
Csaknem felével nőtt az eladások értéke (előző év azonos időszakhoz képest), a vásárlók száma is egyharmadával emelkedett, csakúgy, mint az eladott Pick és Herz termékek mennyisége.
Promóciós partnerek:
A Pick, a Heinemann és a Budapest Airport partnerei a promócióban a ProHome és a HD Group hostessei voltak.
A grafikákat a Promission és a Tibuktu készítette, gyártotta.
A promóció eredményeiről nagyon elégedett nyilatkozott a Budapest Airport kereskedelmi üzletágának vezetője:
„A mostani, sorrendben harmadik magyar termék eladásösztönző promóció igazolta az előzetes elképzeléseinket és egyben teljesültek a várakozásaink is.” – jelentette ki Alan Bork, a Budapest Airport fogyasztói üzletágának igazgatója. A repülőtéri kereskedelmi szakember hozzátette: „Mostmár elmondhatjuk, hogy jól bevált a repülőtér, a duty free üzlet és a magyar gyártók közötti hármas kereskedelmi együttműködés a tranzitban. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy még a magyar utazók – és nem csak a külföldiek – is szívesen kóstolták és vásárolták a hazai termékeket. Másrészt a mosolygós hostessek és a különleges helyszín a kóstoltatáshoz újabb színt vitt a repülőtér amúgy is pezsgő életébe. Úgy gondolom, hogy érdemes lesz folytatnunk az ehhez hasonló promóciókat.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >