Visszatérnek a márkák

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 06. 08. 11:56

Több nagy márka, így a Coca-Cola is háttérbe húzódott a világjárvány idejére. A fogyasztókkal leginkább digitális kapcsolatot ápoltak. A Coca-Cola hirdetési felületeit a járvány elleni küzdelemre ajánlotta fel. Az újranyitások és korlátozás-visszavonások hatására ismét megjelennek a brandek, kommunikációjukba beépítik az elmúlt hónapokban tapasztaltakat.

Visszatérnek a márkák

Visszatérnek a márkák

A vendéglátó- és szórakozóhelyek bezárása, a koncertek, sportesemények elmaradása sok FMCG márkának okoz fejtörést, hiszen a HORECA csatornára tervezett forgalom nagy elmaradást mutat. Szakértők 25-50% körülire becsülik az éves a kiesést, amivel ebben a csatornában 2020-ban számolni kell, főként az ital kategóriákban.

Agilis és rugalmas fókusz

Az IAB Europe (Interactive Advertising Bureau, az interaktív marketing iparág szakmai szervezete) Interact konferenciáján Barbara Sala, a Coca-Cola CEE Strategic Connection and Media Directora azt nyilatkozta, hogy hamarosan újrakezdik a kommunikációt.

IAB konferencia

Az IAB Interact konferencia egyik előadói volt Barbara Sala a Coca-Cola CEE Strategic Connection and Media Directora

-A hallgatás hosszabb távon nem fenntartható, különösen most, amikor a vevőink is aktivizálódnak – mondta a június 3-án tartott eseményen Barbara Sala.

Végig tartották a kapcsolatot a fogyasztóikkal, így nagyon gyorsan aktualizálni tudják az üzeneteket és a különböző digitális megjelenési formákat, hogy azonnal és akár élőben is elérjék a célcsoportot.

-Ha van pozitív hozadéka ennek a szörnyű helyzetnek, amin keresztülmentünk, akkor az az, hogy már tudjuk, a helyesen menedzselt agilitás és rugalmasság lehet a közeljövő kulcsa – emelte ki a Media Director. Ehhez naponta meg kell figyelni és meghallgatni a piacokat, ügyfeleket, vevőket, fogyasztókat és flexibilisen kezelni az aktivitásokat. Ez a gondolkodás kihat az ügynökségekkel és a médiával való együttműködésre is.

Élő tartalmak, streaming

A digitális formák változatos palettán állnak rendelkezésre. Az élő tartalom készítése, sugárzása és disztribúciója lesz a márkák következő lépése.

A Coca-Cola és a BeApp együttműködése

A Coca-Cola és a BeApp együttműködése több milliós nézettségű

A Coca-Cola a „maradjotthon” korlátozások legelején exkluzív partnerségre lépett a BeApp zenei streaming platformmal, amely játékokkal és közösségi elemekkel virtuális koncert-élményt ad. A Coke Studio Session olyan népszerű művészeket szerepeltetett, mint Katy Perry, Miguel, Steve Aoki és a  „Hamilton” musical szereplői. Ez a kezdeményezés előképe lehet az italnagyhatalom további kampányainak és a többi nagy márka terveinek.

A YouTube, Facebook livestream, Instagram jelentősége egyre nő, a tartalom a vetélkedő, főzés, zene, sport, humor, tehetség, szavazás és ezek kombinációinak szórakoztató és célcsoportra szabott variációból is merítkezik.

Kapcsolódó cikkeink