Visszatérnek a márkák
Több nagy márka, így a Coca-Cola is háttérbe húzódott a világjárvány idejére. A fogyasztókkal leginkább digitális kapcsolatot ápoltak. A Coca-Cola hirdetési felületeit a járvány elleni küzdelemre ajánlotta fel. Az újranyitások és korlátozás-visszavonások hatására ismét megjelennek a brandek, kommunikációjukba beépítik az elmúlt hónapokban tapasztaltakat.
A vendéglátó- és szórakozóhelyek bezárása, a koncertek, sportesemények elmaradása sok FMCG márkának okoz fejtörést, hiszen a HORECA csatornára tervezett forgalom nagy elmaradást mutat. Szakértők 25-50% körülire becsülik az éves a kiesést, amivel ebben a csatornában 2020-ban számolni kell, főként az ital kategóriákban.
Agilis és rugalmas fókusz
Az IAB Europe (Interactive Advertising Bureau, az interaktív marketing iparág szakmai szervezete) Interact konferenciáján Barbara Sala, a Coca-Cola CEE Strategic Connection and Media Directora azt nyilatkozta, hogy hamarosan újrakezdik a kommunikációt.
-A hallgatás hosszabb távon nem fenntartható, különösen most, amikor a vevőink is aktivizálódnak – mondta a június 3-án tartott eseményen Barbara Sala.
Végig tartották a kapcsolatot a fogyasztóikkal, így nagyon gyorsan aktualizálni tudják az üzeneteket és a különböző digitális megjelenési formákat, hogy azonnal és akár élőben is elérjék a célcsoportot.
-Ha van pozitív hozadéka ennek a szörnyű helyzetnek, amin keresztülmentünk, akkor az az, hogy már tudjuk, a helyesen menedzselt agilitás és rugalmasság lehet a közeljövő kulcsa – emelte ki a Media Director. Ehhez naponta meg kell figyelni és meghallgatni a piacokat, ügyfeleket, vevőket, fogyasztókat és flexibilisen kezelni az aktivitásokat. Ez a gondolkodás kihat az ügynökségekkel és a médiával való együttműködésre is.
Élő tartalmak, streaming
A digitális formák változatos palettán állnak rendelkezésre. Az élő tartalom készítése, sugárzása és disztribúciója lesz a márkák következő lépése.
A Coca-Cola a „maradjotthon” korlátozások legelején exkluzív partnerségre lépett a BeApp zenei streaming platformmal, amely játékokkal és közösségi elemekkel virtuális koncert-élményt ad. A Coke Studio Session olyan népszerű művészeket szerepeltetett, mint Katy Perry, Miguel, Steve Aoki és a „Hamilton” musical szereplői. Ez a kezdeményezés előképe lehet az italnagyhatalom további kampányainak és a többi nagy márka terveinek.
A YouTube, Facebook livestream, Instagram jelentősége egyre nő, a tartalom a vetélkedő, főzés, zene, sport, humor, tehetség, szavazás és ezek kombinációinak szórakoztató és célcsoportra szabott variációból is merítkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A digitális megoldásoknak a képzelet sem szab határt
A digitalizáció és a fenntartható konstrukciók iránti megnövekedett igény összetettebb…
Tovább olvasom >Leáll a papíralapú kiadványok terjesztésével a Kroger
Országszerte megszünteti az amerikai Kroger a nyomtatott heti reklámújságjait, és…
Tovább olvasom >Június másodikáig szankciómentesen benyújthatóak a felügyeleti díj bevallások
A Nébih tájékoztatja az élelmiszerlánc szereplőket, hogy a jelenleg tapasztalt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >