Visszaszorítja a műanyag csomagolást a P&G

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 05. 15. 20:36

A P&G európai üzletága a textilápolási márkáinál – köztük az Ariel és a Lenor termékcsaládoknál – 2025-ig 30%-kal csökkenti a műanyag csomagolóanyagok használatát, jelentette be áprilisban a Sustainable Brands Conference elnevezésű tanácskozáson a P&G fenntarthatóságért felelős vezérigazgatója, Virginie Helias. Az elhatározás kulcsfontosságú állomás az Ariel 2030 Célprogram megvalósításához, amely oly módon kívánja a tisztítás hatékonyságát fokozni, hogy közben 2030-ig erőforrásainak 50%-át – beleértve a frissen előállított műanyagokat is – megtakarítja.

A műanyag-felhasználás tervezett csökkentése az Ariel, Lenor és más P&G textilápolási termékek esetében 2025-ig évente mintegy 15 000 tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti 2018-hoz képest. Jóllehet a P&G textilápolási termékeinek műanyag csomagolóanyagai csupán viszonylag szerény hányadát alkotják a teljes európai műanyag hulladéknak, a nyersanyag-felhasználás évenkénti lefaragása jelentősnek tekinthető: az így megspórolt mennyiségből annyi mosószeres flakont lehetne gyártani, amelyek sorba állítva körbeérnék a Földet.

A P&G európai textilápolási üzletágának feltett szándéka, hogy 2022-ig valamennyi márkatermékének a csomagolása 100%-ban újrahasznosítható legyen. //

Kapcsolódó cikkeink