Virtuális örökbefogadással bővült az idei Pedigree® Örökbefogadási Program

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 24. 11:42

A Mars Magyarország, a Pedigree® termékek gyártója idén már harmadik alkalommal indította el a Pedigree® Örökbefogadási Programot, amelynek új eleme a virtuális örökbefogadás volt. A kampány a program több mint 20 ezer tagot számláló Facebook klubjában indult el augusztus elején azzal a céllal, hogy bárkiből kutya örökbefogadó válhasson. A rászoruló kutyák a 2011-es partnermenhelyekről kerültek a klub üzenőfalára napi rendszerességgel, a kutya fotója és leírása alapján a támogatására jelentkező klubtag pedig vállalhatta, hogy minimum egy hónapig legalább 5000 forinttal támogatja az adott kutyust. Több mint negyven menhelyi kutya számára érkezett személyre szóló adomány a virtuális örökbefogadási kampány három hónapja alatt, a partnermenhelyek így igazán sikeres évet zárhatnak, hiszen fejenként 2 millió forintos felajánlást is kaptak a Marstól a programnak köszönhetően.

A gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmat eddig 4 kontinens 15 országában vezették be. Magyarország 2009-ben indította el a kampányt, a Közép-Európai régióban elsőként. A korábbi évekhez hasonlóan 2011-ben is 5, pályázat útján kiválasztott menhely nyerte el az egyenként minimum 2 millió forintos támogatást. A program idén a már hagyománnyá vált „Egy tál eledel” szavazás folytatása mellett a virtuális örökbefogadással bővült. „Az idei kampányban az önkéntességre helyeztük a hangsúlyt, amelyet a virtuális örökbefogadási kampányon keresztül valósítottunk meg. A kampány az önkéntes támogatás fontosságán túl azt bizonyította, hogy az is tud kutyát örökbe fogadni, akinek életkörülményei ezt nem teszik lehetővé. A gazdasági válság továbbra sem kíméli az egyébként is nehéz helyzetben lévő állatmenhelyeket, így ebben az évben is számos sikeres akcióval és rendezvénnyel igyekeztünk bővíteni a partnermenhelyek számára felajánlott 10 millió forintos támogatást. A Pedigree® Örökbefogadási Program így a tavalyi sikerek után idén is jó példával járt elöl” – mondta el Ács Tamás ügyvezető.

A kampányban részt vevő állatmenhelyek pályázatait szakmai bizottság zsűrizte, melynek elnöke a kampány kezdete óta Prof. Dr. Solti László, a Szent István Egyetem rektora. Összesen 21 pályázati anyag érkezett az ország minden részéből, az 5 nyertes menhely végül a budapesti Állatotthon Alapítvány, a Gencsapáti Kutyaparadicsom, a kecskeméti Menhely az Állatokért Alapítvány, a Miskolci Állatsegítő Alapítvány, és a tatabányai Tappancs Állatotthon Alapítvány lettek.
Mint arról a sajtótájékoztatón az állatotthonok vezetői beszámoltak, a Miskolci Állatsegítő Alapítvány és a Tappancs Állatotthon ivartalanításra, a Gencsapáti Kutyaparadicsom mentőautó vásárlására, a kecskeméti Menhely az Állatokért Alapítvány kutyamentésre, orvosi ellátásra, az állatok szocializációjának elősegítésére, az Állatotthon Alapítvány vasadi menhelye pedig lakókonténerre költik a nyereményt.

Mind az öt nyertes menhely részt vett az augusztus elején indult és a program végén, november 15-én lezárult virtuális örökbefogadási kampányban, ami nagy segítséget jelentett nekik. „A virtuális gazdik havi 5000 forintos adományai fedezik egy-egy kutyus teljes ellátásnak költségeit, amelyek a végleges örökbefogadásra kis eséllyel pályázó kutyák esetében tartósan fennállnak, gyakran rendszeres állatorvosi kezeléssel terhelve. Több virtuális gazdi személyesen is felkereste a választott kutyust, sőt, Nero kutya virtuális gazdájának köszönheti gyógyulását, és most már végleges otthonát is” – számolt be a személyes tapasztalatokról Zsigáné Marosi Éva, a tatabányai Tappancs állatmenhely vezetője.

Lővi Zoltán, Nero – korábbi virtuális, jelenleg pedig már végleges – gazdája hozzátette: „A program Facebook oldalán láttam meg a fotókat a sérült kutyáról, ezért döntöttem a támogatása mellett. A gyakori személyes látogatások során kiderült, hogy ennél többet is tehetek érte. Amikor Nero felépült, és az életkörülményeket is megteremtettem a kutyatartáshoz, örökbe fogadtam őt, ami nagyon jó döntésnek bizonyult. Nero támogatását pedig most egy másik menhelyi kutyushoz küldöm, akit, remélem, szintén hamarosan véglegesen is örökbe fogadnak.”

Az állatbarátok a virtuális örökbefogadás mellett idén is szavazhattak kedvenc menhelyükre a program több mint 20 ezer tagot számláló Facebook klubjában az „Egy tál eledel” alkalmazással. Idén a szavazás négy menhelyet is érintett: januárban a tatabányai Tappancs, októberben pedig a gyömrői Árvácska, a vasadi Állatotthon Alapítvány, és a győri Emberek az Állatokért alapítvány gazdagodott összesen 3500 kg Pedigree® szárazeledellel.

„Az idei örökbefogadási program több területen is társadalomformáló erővel hatott, egyre több állatbarát fedezte fel, hogy a menhelyi kutyák támogatásnak milyen sok módja van. Büszke vagyok a virtuális örökbefogadókra, hiszen mások számára is példát mutattak a szinte ismeretlen kutyáknak elutalt rendszeres támogatással. A napi szinten zajló virtuális örökbefogadások mellett sok virtuális támogató lehetőségéhez mérten személyesen is látogatta védencét, sőt, még valós örökbe fogadás is történt. Néhány virtuális örökbefogadó a kampányzáró sajtótájékoztatónkon is részt vett, így személyesen is megismerhettem őket. Remélem, hogy egyre többen lesznek, akik hozzám hasonlóan nem csak beszélnek, hanem tesznek is a menhelyi kutyákért, akik – ahogy Nero kutya példája is bizonyítja – sokkal jobb sorsra érdemesek” – mondta el Hegyi Barbara, a kampány nagykövete, aki a 2011-es kampányzáró sajtóesemény háziasszonya volt.

Kapcsolódó cikkeink