42 ezer „beülős” pizzéria működik Olaszországban
Az olasz nemzeti eledelnek számító pizzának egyre nagyobb a sikere az egész világon – derült ki az olasz vendéglátósokat tömörítő Fipe hétfőn közölt adataiból, amelyeket a Nápolyban rendezendő pizza világbajnokság alkalmából tettek közzé.
A már kétezer évvel ezelőtt az ókori Pompejiben is sütött tésztaspecialitás tavaly 62 milliárd eurós üzlet volt a világon. A pizza-piac 78 százalékát még mindig Európa – Olaszország, Németország, Franciaország és Spanyolország – adja.
A pizza titka az, hogy „egyszerű, ízletes, gyors és gazdaságos” – állapította meg a Fipe felmérése. Olaszországban hetente 56 millió, évente 3 milliárd pizza fogy el. Étteremben és otthon a kerek formájú pizzát fogyasztják, de egyre népszerűbb a kockára vágott és utcán fogyasztható pizza is, amely a legnépszerűbb utcán árusított ételekkel versenyzik.
Itáliában 42 ezer „beülős” pizzéria működik, 21 ezer utcai fogyasztásra árulja a pizzát. Összesen százezer embert foglalkoztatnak, ezek hatvanöt százaléka olasz, a többiek észak-afrikaiak és kelet-európaiak. A kerek pizza átlagos ára Olaszországban hat euró ötven cent. A pizzát a legdrágábban Milánóban, a legolcsóbban Nápolyban és a még délebbi Reggio Calabriában árulják, ahol egy paradicsomos, mozzarella-sajtos margherita pizzáért három eurót kérnek.
(MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >