Világcéggé válás – habozás nélkül

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 05. 14. 11:00

Kollaboráció. Voltak korok, amikor ennek a szónak negatív kicsengése volt. A felhő és az okos eszközök megjelenésével azonban pozitív tartalmat kapott: az egy céghez tartozó munkatársak mind hatékonyabb és akár országhatárokon átívelő együttműködését jelenti. Ez tette a világ egyik legnagyobbjává Koppenhága egyik kedvenc sörfőzdéjét is.

MS_cloud1MS_cloud2

A Carlsberg ma a világ negyedik legnagyobb sörgyára. Ahhoz, hogy minderre képessé váljon, a globális terjeszkedés nem lett volna elegendő: a világ 500 sörmárkáját, 80 sörfőzdéjét és 40 ezer alkalmazottját lefedő cégóriást integrálni is kellett. Mit jelent ebben az esetben az integráció? Költségtakarékos és közös vállalatirányítási folyamatokat, erős vállalati kultúra kialakítását, mindenekelőtt tehát hatékony kollaborációt a világ különböző pontjain dolgozó carlsberges munkatársak között.

A dán söróriás a Microsoft felhője segítségével ugorta meg a globális szintet. Az Office 365 beépített szolgáltatásaival tértől és időtől függetlenül össze tudták kötni a különböző teameket, a Skype for Business („lánykori nevén” Lync) videokonferenciáinak köszönhetően ráadásul még jelentős útiköltség-megtakarítást is elértek. A Yammer nevű céges közösségi háló segítségével pedig sikerült beindítani a munkatársak közötti innovációs párbeszédet, ami nemcsak a cég megújításához járult hozzá, de a változások cégen belüli támogatottságához is.

„Annak köszönhetően, hogy az alkalmazottjaink ma hatékonyabban tudnak kommunikálni és dolgozni egymással, kisebb költségszint mellett is nagyobb elégedettséget tudtunk elérni az ügyfeleink körében, hiszen globálisan hatékonyabbá váltunk, lokálisan pedig a helyi fogyasztók közelében tudtunk maradni” – összegezte a Microsoft-felhőnek a cégre gyakorolt hatását Etienne Dock, a Carlsberg Group egyik vezetője.

A Microsoft-megoldásokra való áttérés ráadásul minden várakozást felülmúlóan simán ment, mégpedig azért, mert valójában nem történt más, minthogy a munkatársak egy idő után a családi használatból már jól ismert felületeket, kütyüket és megoldásokat kezdték el használni a munkában is. A 40 ezer érintett egyikének találó megfogalmazása szerint: „a megszokottról váltottunk az otthonosra”.

Kapcsolódó cikkeink