Világcéggé válás – habozás nélkül
Kollaboráció. Voltak korok, amikor ennek a szónak negatív kicsengése volt. A felhő és az okos eszközök megjelenésével azonban pozitív tartalmat kapott: az egy céghez tartozó munkatársak mind hatékonyabb és akár országhatárokon átívelő együttműködését jelenti. Ez tette a világ egyik legnagyobbjává Koppenhága egyik kedvenc sörfőzdéjét is.
A Carlsberg ma a világ negyedik legnagyobb sörgyára. Ahhoz, hogy minderre képessé váljon, a globális terjeszkedés nem lett volna elegendő: a világ 500 sörmárkáját, 80 sörfőzdéjét és 40 ezer alkalmazottját lefedő cégóriást integrálni is kellett. Mit jelent ebben az esetben az integráció? Költségtakarékos és közös vállalatirányítási folyamatokat, erős vállalati kultúra kialakítását, mindenekelőtt tehát hatékony kollaborációt a világ különböző pontjain dolgozó carlsberges munkatársak között.
A dán söróriás a Microsoft felhője segítségével ugorta meg a globális szintet. Az Office 365 beépített szolgáltatásaival tértől és időtől függetlenül össze tudták kötni a különböző teameket, a Skype for Business („lánykori nevén” Lync) videokonferenciáinak köszönhetően ráadásul még jelentős útiköltség-megtakarítást is elértek. A Yammer nevű céges közösségi háló segítségével pedig sikerült beindítani a munkatársak közötti innovációs párbeszédet, ami nemcsak a cég megújításához járult hozzá, de a változások cégen belüli támogatottságához is.
„Annak köszönhetően, hogy az alkalmazottjaink ma hatékonyabban tudnak kommunikálni és dolgozni egymással, kisebb költségszint mellett is nagyobb elégedettséget tudtunk elérni az ügyfeleink körében, hiszen globálisan hatékonyabbá váltunk, lokálisan pedig a helyi fogyasztók közelében tudtunk maradni” – összegezte a Microsoft-felhőnek a cégre gyakorolt hatását Etienne Dock, a Carlsberg Group egyik vezetője.
A Microsoft-megoldásokra való áttérés ráadásul minden várakozást felülmúlóan simán ment, mégpedig azért, mert valójában nem történt más, minthogy a munkatársak egy idő után a családi használatból már jól ismert felületeket, kütyüket és megoldásokat kezdték el használni a munkában is. A 40 ezer érintett egyikének találó megfogalmazása szerint: „a megszokottról váltottunk az otthonosra”.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a…
Tovább olvasom >AI-vezérelt gazdaságra készül a Danone
A Danone SA többéves, a mesterséges intelligencia (AI) integrálásáról szóló…
Tovább olvasom >A Microsofttal fejleszt generatív AI megoldásokat az Estée Lauder
A vezető kozmetikai vállalat fejlett mesterséges intelligencia alapú megoldások fejlesztésébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >