Veszélyes gyermekruhákat vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelmi hatóság
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzése során 101 féle, csaknem 800 gyermekruháról derült ki, hogy a nem megfelelő húzózsinórok miatt súlyos kockázatot jelentenek a gyermekekre, ezért a hatóság elrendelte a termékek kivonását a forgalomból.
Az NFH hétfői közleménye szerint bevásárlóközpontokban, áruházláncokban, szaküzletekben, piacokon és egyéb kiskereskedelmi egységekben is ellenőriztek.
A mostani ellenőrzésen kifogásolt termékeken túl a hatóság munkatársai 72 féle, 358 olyan gyermekruhát is találtak, amelyek forgalmazását már korábban betiltották.
A szakemberek a vizsgálatot szabvány alapján végezték, amely a különböző korcsoportoknál megengedett húzózsinórok alkalmazását is szabályozza. A szabvány figyelembe veszi a gyermekek életkorát, a gyermekek korával és fejlettségével összefüggő szokásos viselkedésüket és tevékenységüket, valamint a baleseti statisztikákat is.
A húzózsinórok és a zsinórvégződések nem megfelelő kialakítása miatt a kifogásolt termékek használata során fennállhat a balesetveszély, a fojtás, illetve a szemsérülés kockázata. Több vizsgált ruhadarabnál a biztonsági hiányosságok halmozottan fordultak elő – ismertette a fogyasztóvédelmi hatóság.
Mivel a kifogásolt termékek súlyosan veszélyeztethetik a csecsemők és kisgyermekek egészségét, azok további forgalmazását a kormányhivatalok azonnali hatállyal megtiltották, és elrendelték forgalomból való kivonásukat, illetve visszahívásukat – közölte az NFH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kiderült, hogy melyik cégek kerülnek a NAV ellenőrzéseinek célkeresztjébe 2024-ben
A NAV 2024-es ellenőrzési tervéből már egyértelműen látszik, hogy mely…
Tovább olvasom >Megkezdődött a szaporítóanyag-árusítás ellenőrzése: a lajosmizsei kirakodóvásáron járt a hatóság
A tavasz érkezésével megkezdődött a szőlő- és gyümölcs-szaporítóanyagok árusítása, ezért…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >