Vegyesvállalat segítené a magyar élelmiszerek és borok oroszországi forgalmazását
A minőségi magyar élelmiszerek és borok oroszországi forgalmazását segítő magyar-orosz vegyesvállalat létrehozását szervezi a Vállalkozók Klubja Egyesület.
Ujhelyi Sándor elnök az MTI-nek elmondta, a részvénytársaságot várhatóan május elején alapítják meg 150 millió forintos alaptőkével, magyar és orosz pénzügyi, illetve szakmai befektetők. Céljuk az, hogy az orosz a üzletekben több száz különálló stelázsin kínálják a garantáltan magyar és garantáltan minőségi termékeket.
Az egyesület azért is lát nagy fantáziát a kezdeményezésben, mert Oroszországban hódítanak a kisebb alkoholtartalmú italok, 1992 és 2004 között két és félszeresére nőtt az orosz borfogyasztás, s Chilétől Új-Zélandig egyre több ország ismeri fel az orosz piacban rejlő lehetőségeket. Az egyesület, felismerve a helyzetet, kérdőívet küldött ki több mint 400 magyar pincészetnek, melyek közül negyven válaszolt is.
A jelentkezők március 22-én találkoztak a szervezőkkel, s megállapították, valóban szükség van az exportot segítő együttműködésre. Az egyesület közleménye szerint Magyarország éves bortermelése 3 millió hektoliter körüli évente, míg Oroszország borimportja meghaladja az évi 6 millió hektolitert. Még a kilencvenes évek közepén is Oroszország volt a magyar borok ötödik legnagyobb piaca, mára azonban az első tízben sincs. Magyarország évente 0,68 millió hektoliter bort exportál.
Az egyesület szerint a piacvesztés egyik fő oka, hogy mára eltűntek a régi külkervállalatok, a maiak pedig akut tőkehiánnyal küzdenek. A gazdák eközben „a pinceajtóban ülve” várják, hogy idejöjjön a vevő, míg más országok rendkívül aktívan, tömegével viszik a bort ki Oroszországba – áll a közleményben, amely felidézi, hogy a chilei állami „Bormarketing” cég például több mint 5 millió dollárt fordított a chilei bor népszerűsítésére, és a nagykövetük által vezetett roadshow keretében bejárták az orosz városokat. Ma pedig minden valamirevaló orosz szupermarketben, kioszkban lehet kapni chilei bort. – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >