Vásárlás a neten: életkor, bizalom, lojalitás
Szándékozik-e ön interneten keresztül vásárolni a következő hat hónap során? Konkrétan huszonkét különböző kategóriára kérdeztek rá a Nielsen munkatársai idén márciusban. Az igennel válaszolók többsége mindegyik terméknél a 21–34 éves korosztályt képviseli. De a felmérés eredményei azt mutatják, hogy az idősebbekre is érdemes odafigyelni.
Nézzük meg az FMCG-termékcsoportoknál az online vásárolni szándékozók életkor szerinti megoszlását. Hatvan vizsgált ország, köztük hazánk válaszadói átlagát nézve az Y generációnak nevezett (angolul Millennials) 21–34 évesek a következő arányokban terveznek interneten venni élelmiszert, háztartási vegyi árut, kozmetikumot a következő hat hónap alatt.
Alkoholos ital és testápoló szer (dezodor, sampon, krém stb.) 57-57, ennivalók mellett alkoholmentes szomjoltó italok, továbbá kozmetikum pedig 56-56 százalék.
Ezekhez képest egyetlen mutató nagyobb: a babák öltöztetésével, etetésével és ápolásával kapcsolatos cikkeket a megkérdezettek 63 százaléka tervez online venni.
Kár lenne azonban kihagyni az üzleti tervekből az idősebbeket. Hiszen ők a neten vásárlást tervezők 40 százalékát jelentik. Jelentős szám ez. Igaz viszont, hogy az idősebb korcsoportok tagjait jóval bonyolultabb úton-módon lehet elérni, mint a fiatalokat.
És ahogy az várható, minél idősebb korcsoportokat értékelünk, annál kisebb az online vásárlást tervezők aránya. Világszerte az X generáció (35–49 évesek) átlag 28 százaléka kész interneten beszerezni árut, míg az 50–64 évesek közül már csak 10 százalék. A 65 évesek és idősebbek mutatója pedig nagyjából 2 százalék. A legfiatalabb Z generáció (20 évesek és fiatalabbak) átlag 7 százalékot képvisel.
Miért fontos a nemzedékek súlya? A kérdéssel kapcsolatban érdemes idézni John Burbanknak, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnökét:
„Jelenleg az online vásárlást tervezők életkor szerint úgy oszlanak meg, hogy a mérleg nyelve a fiatalabbak felé mutat. De mindegyik korcsoportot figyelembe kell vennie annak, aki fejlesztést tervez. Ugyanis a holnap legnagyobb vásárlóerejű fogyasztói azok lesznek, akik kiemelkedően fogékonyak a digitális árubeszerzésre. Ahogy az idő halad, a fogyasztók egyre nagyobb része használja ki az internet sokféle előnyét. Már a kezdeti fázisban fontos kialakítani, illetve erősíteni a bizalmat, ami megalapozza, hogy a vásárlók lojalitása egész életükben fenntartható legyen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >