Városunk itala?

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

Ha vodkaértőket kérdeznénk arról, melyik márkának vannak a legjellegzetesebb, legfelismerhetőbb hirdetései, ötből négy biztosan azt felelné: Absolut vodka. A már amerikai tulajdonban lévő márkanevet biztosan nem arra találták ki, hogy később jó reklámokat csináljanak felhasználásával, de a feltehetően minden európai nyelvbe átvett absolut latin szó szinte adta magát a reklámkoncepcióhoz – egyszer kellett csak kitalálni, hogy jelzőként illesszék tárgyakhoz, fogalmakhoz, érzésekhez, utána már százával lehetett a legjobb párosításokat megtartani, és azokat hirdetési célokra elhasználni.
„Divat” például újsághirdetésekben az Absolut nevet városok mellé tenni – a hely egy-egy nevezetességében jelenítik meg a jellegzetes palack formáját. Elég beírni a Google képkeresőjébe az Absolut szó mellé egy főváros nevét, az ember máris kreatívabbnál kreatívabb ötletekkel találkozik – Budapestet például két Rubik-kocka „illusztrálja”. A legújabb, a lokálpatriotizmusra építő marketingötlet viszont már nemcsak remek, hanem legalábbis zseniális: már az ital nevébe belekerülnek amerikai nagyvárosok, a palack „címkéjébe” pedig a városokra jellemző illusztrációk. Tavasszal került a piacra az Absolut New Orleans, nyár végén pedig a Los Angeles-i mutáció, de már kész a következő 4 terv is. Emeljük a kalapunk…

Kapcsolódó cikkeink