Üzletileg is felülteljesítők a magas EQ-val rendelkező márkák
A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.
A márka EQ-nak (MEQ) a márkák növekedését fokozó hatását bemutató elemzés a világ 51 legnagyobb márkáját vizsgálta 15 különböző piacon, mintegy 15 ezer válaszadó bevonásával. A kutatás eredményei szerint a 20 legmagasabb érzelmi intelligenciájával rendelkező márkák részvényesi értéke 2010 és 2021 között +910 százalékkal, vagyis több mint tízszeresére növekedett, jelentősen meghaladva olyan részvényindexek teljesítményét, mint az S&P 500 vagy az FTSE 100.
A Carat a vezető márkák azon képességét, hogy mennyire tudják érzékelni, kezelni és pozitívan befolyásolni ügyfeleik érzelmeit, a EQ alapító teoretikusának számító Daniel Goleman öt érzelmikészség-kategóriája alapján vizsgálta: öntudatosság (self-awareness), önszabályozás (az érzelmi faktor kezelésének képessége – self-regulation), motiváció (motivation), empátia (empathy) és szociális készségek (social skills). A felmérés eredményei szerint a világ öt legmagasabb Márka EQ-val rendelkező brandje a 2021-es teljesítménye alapján sorrendben a Google, a Samsung, a Microsoft, az Adidas és a PayPal volt.
„A Carat kutatása azt mutatja, hogy nagyon is számszerűsíthető hatása van a magas Márka EQ-nak. A jelenlegi elemzés a Carat egy 2020-ban elvégzett kutatásának kibővített fókuszú megismétlésén alapul, így az elemzők vizsgálni tudták a pandémia okozta válság hatásait is a Márka EQ tekintetében. Az derült ki az adatokból, hogy a válságok nemhogy gyengítenék, hanem jelentősen erősítik a MEQ hatását az üzleti teljesítményre.”
– hangsúlyozza Bacsa Gábor, a Carat Hungary ügyvezetője.
Már a korábbi kutatás is azt tárta fel, hogy a sikeresen teljesítő márkák céltudatosabbak az érzelmi intelligencia terén, az újabb felmérés pedig azt erősítette meg, hogy éppen ezek a márkák megbízhatóan és kreatívan segítették az embereket a járvány miatt szükségessé vált új életmódra történő átállásban is. A példák között említhető a Disney, amely egy új csatorna (Disney+) gyors bevezetésével reagált, miközben a MasterCard gyors digitális átállással támogatta a vevőket és a kereskedőket a körülményekhez történő alkalmazkodásban.
„További fontos eredménye a Carat kutatásának, hogy a fiatal generációk számára az átlagosnál is fontosabb a márkák EQ-ja, és ez nem csak azt jelenti, hogy szívesebben vásárolnak olyan termékeket, amelyek értéket képviselnek és közvetítenek számukra, hanem azt is, hogy kritikusabbak az olyan márkákkal szemben, ahol disszonancia van a kommunikált értékek és a cég működése, tettei között”
– tette hozzá Bacsa Gábor.
Kapcsolódó cikkeink
KPMG: A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >A Kantar közzétette 2023 legértékesebb márkáinak listáját
Mérhetőbb hatékonyság, jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek, vállalatfelvásárlás esetén…
Tovább olvasom >Dentsu: Idén globálisan 3,3 százalékkal bővülhet a reklámpiac
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 727,9 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >