Üzletileg is felülteljesítők a magas EQ-val rendelkező márkák
A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.
A márka EQ-nak (MEQ) a márkák növekedését fokozó hatását bemutató elemzés a világ 51 legnagyobb márkáját vizsgálta 15 különböző piacon, mintegy 15 ezer válaszadó bevonásával. A kutatás eredményei szerint a 20 legmagasabb érzelmi intelligenciájával rendelkező márkák részvényesi értéke 2010 és 2021 között +910 százalékkal, vagyis több mint tízszeresére növekedett, jelentősen meghaladva olyan részvényindexek teljesítményét, mint az S&P 500 vagy az FTSE 100.
A Carat a vezető márkák azon képességét, hogy mennyire tudják érzékelni, kezelni és pozitívan befolyásolni ügyfeleik érzelmeit, a EQ alapító teoretikusának számító Daniel Goleman öt érzelmikészség-kategóriája alapján vizsgálta: öntudatosság (self-awareness), önszabályozás (az érzelmi faktor kezelésének képessége – self-regulation), motiváció (motivation), empátia (empathy) és szociális készségek (social skills). A felmérés eredményei szerint a világ öt legmagasabb Márka EQ-val rendelkező brandje a 2021-es teljesítménye alapján sorrendben a Google, a Samsung, a Microsoft, az Adidas és a PayPal volt.
„A Carat kutatása azt mutatja, hogy nagyon is számszerűsíthető hatása van a magas Márka EQ-nak. A jelenlegi elemzés a Carat egy 2020-ban elvégzett kutatásának kibővített fókuszú megismétlésén alapul, így az elemzők vizsgálni tudták a pandémia okozta válság hatásait is a Márka EQ tekintetében. Az derült ki az adatokból, hogy a válságok nemhogy gyengítenék, hanem jelentősen erősítik a MEQ hatását az üzleti teljesítményre.”
– hangsúlyozza Bacsa Gábor, a Carat Hungary ügyvezetője.
Már a korábbi kutatás is azt tárta fel, hogy a sikeresen teljesítő márkák céltudatosabbak az érzelmi intelligencia terén, az újabb felmérés pedig azt erősítette meg, hogy éppen ezek a márkák megbízhatóan és kreatívan segítették az embereket a járvány miatt szükségessé vált új életmódra történő átállásban is. A példák között említhető a Disney, amely egy új csatorna (Disney+) gyors bevezetésével reagált, miközben a MasterCard gyors digitális átállással támogatta a vevőket és a kereskedőket a körülményekhez történő alkalmazkodásban.
„További fontos eredménye a Carat kutatásának, hogy a fiatal generációk számára az átlagosnál is fontosabb a márkák EQ-ja, és ez nem csak azt jelenti, hogy szívesebben vásárolnak olyan termékeket, amelyek értéket képviselnek és közvetítenek számukra, hanem azt is, hogy kritikusabbak az olyan márkákkal szemben, ahol disszonancia van a kommunikált értékek és a cég működése, tettei között”
– tette hozzá Bacsa Gábor.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Drágább, mint az életed
Talán az a legkevésbé érdekes kérdés, mi is történt valójában…
Tovább olvasom >Magyarországon közel 10 százalékkal nőhetnek idén a reklámköltések
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >